فرهنگ و هنر

رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی

رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه خبری  آسمان زنجان، رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: برخی از برنامه‌های این هفته شامل نصب و رونمایی سردیس شهید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و ادای دین و تجدید پیمان با آنها، همچنین دیدار جمعی از هنرمندان شاخص و آیینی استان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان خواهد بود.

نعمتی افزود: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شب خاطره روستایی شهدای دفاع مقدس، کارگاه نقد کتاب، برپایی نمایشگاه‌های مختلف شامل کاریکاتور و نمایشگاه هنرهای تجسمی و همچنین اجرای تئاتر بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در طول این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد افزود: حدود ۱۲ گروه نمایشی در این هفته در مساجد به اجرای تئاتر خواهند پرداخت و هر گروه؛ ۵ اجرا را در طول این هفته خواهند داشت.همچنین نشست‌های تخصصی و اکران فیلم کوتاه‌ مرتبط با این هفته از جمله اکران مستند «کفش‌‌های جیرجیرک‌دار» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

وی با اشاره به رونمایی دو مجموعه شعر آیینی «سحر آیه‌لری» و «سطرهای سجده‌دار» خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش شعر آیینی تلاش ما بر این بوده است که در سند تحول و زیست بوم حوزه هنری استان این ظرفیت در نظر بگیریم.

رییس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: سند و نقشه تحول حوزه هنری استان زنجان که بر اساس آن ما برنامه‌ریزی و آثار خود را تولید و نشر خواهیم کرد، با چشم‌انداز «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی در زنجان» است، حرکت خواهد کرد و اولویت قالبی ما در این زمینه با شعر آیینی و فیلم مستند و تئاتر بچه‌های مسجد خواهد بود.

در ادامه این مراسم، امر الله حسنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر انقلابی و متعهد هنری است که صیقل دهنده روح اصیل اسلام است و با اسلام آمریکایی به مقابله می‌پردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: باید دست در دست هم بدهیم و به کمک هنرمندان و کسانی که در وادی هنر حرفی برای گفتن دارند و در این زمینه دغدغه‌مند هستند، گامی در جهت تبیین و تعالی هنر اسلامی و متعهد برداریم.

این مسئول با اشاره به سالروز شهادت شهید اهل قلم «مرتضی آوینی» و همچنین شهید «داوود شبیری» که از شهدای شاعر و هنرمند ما است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مبنای اصلی‌اش همین موضوع (هنر متعهد) است و در جلسات مختلف به این موضوع اذعان داشته است.منتهی مراتب امید است که بتوانیم به همت مسؤولان و هنرمندان؛ هنر اسلامی و متعهد را جاودانه کنیم.

در این مراسم از سردیس شهید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری استان رونمایی شد و سپس مسئولین و هنرمندان برای ادای دین و احترام به شهدای ۸ سال دفاع مقدس و تجدید پیمان با آنها طی مراسمی گلزار شهدای پایین را غبارروبی کردند.

همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، از سردیس شهید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم و هنرمند متعهد و آیینی در محوطه حوزه هنری استان زنجان رونمایی شد.

گفتنی است، در این مراسم که جمعی از مسؤولان استانی و هنرمندان شاخص و آیینی حضور داشتند، امیر نعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه به مناسبت این هفته برنامه‌هایی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: حدود ۲۰ عنوان برنامه در طی این هفته توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار خواهد شد که این‌ برنامه‌ها خارج از برنامه‌هایی است که سایر ارگان‌ها در این خصوص در استان برگزار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا