اخبار ویژه

قیمت و میزان عرضه نان تغییر نخواهد کرد

قیمت و میزان عرضه نان تغییر نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان  گفت: در صورت تصمیم نهایی دولت طرح جدید عرضه نان بصورت پایلوت در زنجان اجرا می شود که طی آن قیمت نان تغییری نداشته و تنها یارانه ای که به آرد اختصاص پیدا می کرد با اجرای این طرح به طور مستقیم به نان اختصاص می یابد.

محسن افشارچی اظهار کرد: تا کنون هیچگونه شیوه نامه دقیقی در این خصوص تدوین نشده و هیچ تصمیم قطعی و نهایی اتخاذ نشده است.

وی افزود: این تصمیم یک تصمیم ملی است که وزارت اقتصاد بر اساس قانون و بر مبنای تبصره ۱۴ قانون بودجه که مربوط به یارانه کالاهای اساسی است اجرا میکند و استان مجوز ورود به قوانین مربوط به این حوزه ها را ندارد.

استاندار زنجان تاکید کرد: دولت تصمیم گرفته فرآیندهای ساده گذشته را با استفاده از تکنولوژی، تبدیل به فرآیندهای دقیقی کند که منافع اعطای یارانه ها، دقیقا به دست مردم برسد که پیش از این در جاهای دیگری هزینه شده و باعث ایجاد فساد می شد.

وی تشریح کرد: مردم با قیمت قبلی نان مورد نیاز خود را دقیقا همچون گذشته خریداری کرده و تنها اتفاق جدید این است که آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت و به ازای هر نانی که فروخته می شود، هزینه اخذ شده نان به قیمت واقعی از طریق سیستم دولتی به حساب نانوا واریز خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان بیان داشت: در این طرح هیچگونه کارت یارانه ای وجود نداشته و علت اجرای پایلوت آن نیز شناخت نقاط قوت و ضعف طرح بصورت آزمایشی است و در اثنای اجرای طرح نظرات نانوایان عزیز هم اخذ خواهد شد تا به بهترین نحو، از بروز فساد و قاچاق در تامین یکی از مهمترین کالای مورد نیاز مردم تا حد امکان پیشگیری بعمل آید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آرد به قیمت واقعی به نانوا داده شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن بصورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم نهایی در این خصوص اخذ نشده و در صورت تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

افشارچی با اشاره به کم فروشی و قاچاق آرد در بازار گفت: این طرح با هدف پیشگیری از این تخلفات، تخصیص درست یارانه ها و رسیدن آن به دست خود مردم اجرا می شود و قطعا تمام جوانب لازم نیز در این خصوص در نظر گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا