سیاسی و اجتماعی

رشد ۶۱ درصدی برگزاری دوره های آموزشی در شرکت گاز استان زنجان, شرکت گاز استان زنجان

رشد ۶۱ درصدی برگزاری دوره های آموزشی در شرکت گاز استان زنجان
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  مهندس سلیمانی نژاد با بیان اینکه افزایش رشد علمی و پرورش قابلیت های دانشی و مهارتی کارکنان به عنوان سرمایه های اصلی شرکت؛ از مهم ترین اهداف و برنامه های اجرایی گاز زنجان است؛ گفت: واحد آموزش گاز زنجان در سال ۱۴۰۰ موفق به برگزاری ۳۱ هزار و ۱۲۶ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کرده است تا یک هزار و ۷۶۳ نفر شرکت کننده با حضور در ۹۴ دوره مختلف تخصصی و عمومی؛ آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت بحث آموزش و تجهیز نیروی انسانی برهیچکس پوشیده نیست و علی رغم شیوع ویروس کرونا، شرکت گاز استان زنجان از این موضوع غافل نبوده است؛ افزود: برنامه های آموزشی این شرکت با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در سایت آموزش زنجان و یا با برگزاری دوره های آموزشی به صورت مجازی و آنلاین و یا از طریق اعزام همکاران به شرکت های گاز استانی همجوار یا سایر مراکز آموزشی معتبر و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود در سامانه آموزش مجازی شرکت ملی گاز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش کارکنان در مسیر شغلی خود به منظور متناسب ساختن دانش، مهارت و بینش خود با نیازهای شغلی مورد تصدی اعلام کرد: کارکنان معاونت بهره برداری با ۶ هزار و ۹۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی، امور ستادی با ۴ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت و در رتبه بعد امور مالی و پشتیبانی با ۳ هزار و ۵۱۱ نفر ساعت آموزش، بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

مهندس سلیمانی نژاد گفت: بهبود عملکرد، توسعه شایستگی های منابع انسانی در راستای خط مشی شرکت و آشنا سازی کارکنان جدید با اهداف سازمان؛ از مهم ترین اهدافی است واحد آموزش شرکت گاز استان زنجان دنبال می کند.

وی همچنین به ضرورت توجّه به آموزش پیمانکاران اجرایی گاز زنجان اشاره کرد و افزود: با تدوین تقویم آموزشی؛ واحد آموزش موفق به اجرای ۱۴ هزار و ۱۶۹ نفرساعت آموزش برای پیمانکاران شده است.

مهندس سلیمانی نژاد؛ استفاده از ظرفیت موجود در سامانه آموزش مجازی شرکت ملی گاز که در آن دوره های آموزشی بارگذاری شده و به صورت فصلی برای کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم برگزار می شود را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این واحد عنوان کرد و افزود: در راستای تعامل صنعت با دانشگاه نیز از خدمات کارآموزان در قالب۱۲۴۰ نفر ساعت کار آموزی در واحدهای مختلف شرکت استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: همکاری خبرگان این شرکت با اعضای کارگروه تدوین محتوای آموزشی مشاغل پیمانکاری حوزه گازرسانی؛ از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

مهندس سلیمانی نژاد همچنین از همکاری شرکت گاز استان زنجان با سازمان فنی و حرفه ای استان برای برگزاری دوره های آموزشی برای ۳۸ نفر از ماموران کنتور و ۲۷۵ نفر از امدادگران گاز شهری و روستایی برای دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای خبر داد.

وی در پایان با بیان اینکه واحد آموزش تمام تلاش خود را در اجرای هر چه بهتر اهداف شرکت و ارائه خدمات به کارکنان خدوم شرکت گاز استان زنجان به کار بسته است؛ از واحد آموزش قدردانی کرد.

گفتی است؛ دوره آموزشی بازرسی فنی جوش خطوط لوله، مدیریت دارایی های فیزیکی، مدیریت کربن، حسابداری مقدماتی و پیشرفته، دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه پیشرفته برای امدادگران گاز، ارگونومی تخصصی و شیوه های دعوت فرزندان به نماز و دوره آموزشی خانواده متعالی و مهارتهای زندگی از مهمترین برنامه های آموزشی برگزار شده در بین کارکنان بوده اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا