پزشکی و سلامت

بازرسی نزدیک به ۲۶هزار موردطی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان زنجان

بازرسی نزدیک به ۲۶هزار موردطی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ۲۵هزار و ۶۲۵مورد بازرسی طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

دکتر مشهود تقی‍لو گفت:  تعداد بازرسی‌های مشترک انجام شده با سایر دستگاه‌ها و اتاق اصناف را ۱هزار و ۲۵۵ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۵ مورد بازدید مدیریتی در معاونت بهداشت در طول اجرای این طرح صورت گرفت.

وی با اشاره به پلمب ۸۱مرکز متخلف در طول اجرای این طرح، اظهار کرد: ۴۴۲ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۵۸مورد رسیدگی به شکایات مردمیِ ثبت شده از طریق سامانه ۱۹۰ طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به ۴هزار و یک مورد سنجش انواع مواد غذایی با تجهیزات پرتابل و ۱۷۴مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی در طول این طرح اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۸۸ کیلوگرم/لیتر مواد غذایی فاسد در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح استان، کشف و امحاء شد.

وی تعداد مراجعین خدمت گرفته از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان از ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین را ۱۱۲هزار و ۸۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی، ۷۲ مورد نمونه‌گیری التور، ۲۸ مورد نمونه‌گیری مالاریا، ۲ مورد نمونه‌گیری مشکوک به سرخک، یک مورد نمونه‌گیری فلج شل حاد، ۲ مورد نمونه‌گیری آنفلوآنزا و ۶۳۵ مورد واکسیناسیون هاری در سطح استان صورت گرفت.

دکتر تقی‌لو با اشاره به انجام ۲۵هزار آزمایش در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، خاطرنشان کرد: ۹هزار و ۷۳۲ مادر باردار و ۹هزار و ۹۰ کودک زیر ۵سال در این طرح تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند و ۹۷۳ مورد غربالگری تیروئید و فنیل کتونوری نوزادان انجام شد.

وی ۴۶۸ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی و ۱۰هزار و ۶۳۲ مورد سنجش کلر آزاد باقی مانده در آب را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا