اقتصاد

امسال تولید با دو فاکتور دانش بنیان و اشتغال آفرینی همراه شده است

امسال تولید با دو فاکتور دانش بنیان و اشتغال آفرینی همراه شده است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  ناصر فغفوری در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری اظهار داشت: طی سال های اخیر تولید با ثبات ترین عبارت در شعار های سال بوده که این امر حاکی از جایگاه تولید در حل مشکلات اقتصادی کشور از نظر مقام معظم رهبری و سیاست گذاران کشور است.

وی با اشاره به عنوان سال گفت: امسال تولید با دو فاکتور دانش بنیان و اشتغال آفرینی همراه شده است که در این راستا سازمان در راستای برنامه های وزارت صمت و سیاست های استاندار در جهت تحقق این امر قدم بر می دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: اشتغال آفرینی با اشتغالزایی متفاوت است به طوریکه محصول اشتغال آفرینی تولید اشتغال است که در این جهت برنامه هایی از وزارت صمت جهت اجرا به استان ها ابلاغ شده است که بدنبال افزایش نقدینگی ، ارتقاء بهره وری ، استفاده از ظرفیت واحدها و استفاده از طرح های بلا تکلیف می باشد.

فغفوری تصریح کرد: دستورالعمل ها و آئین نامه هایی به استانداران به عنوان رئیس جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ابلاغ می شود که بر این اساس کلیه مصوبات کارگروه در صورتی که مغایر با قانون نباشد قابل اجرا خواهد بود.

وی عنوان کرد: در اقتصاد دانش بنیان هدف بالا بردن سهم دانش از هزینه های تولید است و در این امر صرفا کمیت مطرح نیست بلکه باید در فرایند ها صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: از جمله مهمترین برنامه های استان در سال جاری ایجاد اشتغال ، بهره برداری از طرح های نیمه تمام ، اجرای تامین مالی زنجیره ای واحدهای تولیدی با هماهنگی بانک ها ، اجرا و فرهنگ سازی درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها و تامین آب مصرفی صنعت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا