سیاسی و اجتماعی

 ۲۱ هزار مجرد متقاضی خانه دار شدن

 ۲۱ هزار مجرد متقاضی خانه دار شدن

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، از ثبت نام ۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر در استان زنجان در سامانه نهضت ملی مسکن تا پایان اسفند ماه سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر از ثبت نامی ها مربوط به مجردین است.

بهزاد کردلو  به آخرین آمار ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ماه سال گذشته، بیش از ۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر در استان زنجان با احتساب مجردین بالای ۲۳ سال، در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۷۰ نفر در شهر زنجان ثبت نام کردند، اظهار داشت: این شهرستان بیشترین ثبت نامی ها در طرح نهضت ملی مسکن در استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: همچنین ۴ هزار و ۹۳۷ نفر در شهرستان ابهر نام نویسی کردند و مابقی ثبت نامی ها مربوط به شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد.

کردلو، با بیان اینکه امکان ثبت نام برای مردان و بانوان مجرد در چهار بخش در طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر بود و مجردین مرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال، مجردین مرد بالای ۴۵ سال، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زنان خود سرپرست در این طرح ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر به مجردها (زن و مرد) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در شهر زنجان به ۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال شده است، ادامه داد: همچنین در مرحله دوم هم، برای دو هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط براساس اولویت بندی، جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال خواهد شد تا به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند و گفتنی است در شهرستان ابهر هم به متقاضیان واجد شرایط از هفته آینده پیامک ارسال می‌شود تا پرونده تشکیل بدهند و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز پالایش اطلاعات متقاضیان و تشکیل پرونده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام می‌باشد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، متذکر شد: متقاضیان بر مبنای متاهل بودن، سن متقاضی، تعداد فرزند اولویت بندی شده و جهت تشکیل پرونده به صورت مرحله‌ای پیامک به آنان ارسال می‌شود، تا با حضور در کارگزاری نهضت ملی مسکن نسبت به تشکیل پرونده و بررسی مدارک متقاضی اقدام کنند.

کردلو با تاکید بر اینکه متولی تامین زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اداره راه و شهرسازی استان است، بیان داشت: در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی بوده و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم کارگزاری ساخت مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا