فرهنگ و هنر

فعالیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقوسازی  

فعالیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقوسازی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،امیر ارجمند اظهار داشت: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال با توجه به حضور گردشگران در سطح استان شاهد رونق چشمگیر فروش صنایع دستی در بازارچه‌ها فروشگاه‌های صنایع دستی استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: نزدیک به ۵۸۰ فروشگاه ثابت صنایع دستی و ۷ بازارچه صنایع دستی موقت با ۶۸غرفه در ایام نوروز فعالیت داشتند که میزان فروش صنایع دستی آن‌ها در مدت مذکور در سطح استان۹۷۰میلیارد ریال بود.

وی گفت: ۷ بازارچه در شهرستان‌های طارم، خدابنده، سلطانیه، زنجان و ابهر دایر شده بود که بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی متعلق به مس، چاقو، چاروق، ملیله، انگشتر، گیوه، گلیم، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، مصنوعات چرمی، صندوق‌های چوبی، فرش‌های دست بافت و غیره بوده است.

ارجمند به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌کاری استان زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان قابل توجه است و این استان جزء سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: از تمام ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعتگران حمایت کنیم و موجبات دلگرمی آنان را فراهم کنیم.

ارجمند با اشاره با اینکه بیشترین میزان فروش صنایع دستی نیز مختص چاقو بود، عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقوسازی مشغول این فعالیت هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا