سیاسی و اجتماعی

آغاز برنامه های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از شنبه در زنجان

آغاز برنامه های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از شنبه در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس حوزه هنری استان با اعلام این مطلب گفت : بیستم فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که به منظور گرامیداشت این هفته برنامه های مختلفی در سطح کشور با محوریت حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در استان ها برگزار می گردد.
امیر نعمتی گفت: طی دو سال گذشته متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی کشور این برنامه ها با محدودیت هایی برگزار می شد اما امسال در نظر داریم طی برنامه ریزی های انجام شده به حول قوه الهی گرامیداشت این هفته را پربارتر برگزار نماییم. نعمتی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی با ویژگی ها و مولفه های خود خاص انقلاب اسلامی ایران است ر متعهد به حقیقت و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب هنری دردمند و دغدغه مند و مسئول در برابر مردم و انقلاب اسلامی و متناسب با عظمت و زیبایی انقلاب است. بنابر منویات حضرت امام (ره) رسالت اصلی هنر صیقل دادن چهره اسلام ناب محمدی (ص) و مقابله با اسلام آمریکایی و مبتنی بر آموزه های قرآن و اهل بیت معارف اسلامی و راه شهیدان بوده و به تعبیر ایشان ترسیم نقاط کور و مبهم معضلات اقتصادی ،سیاسی، اجتماعی و ترسیم تاریخ جنگ فقر و غنا و همچنین جلوه های عدالت و انصاف و شرافت است.

رییس حوزه هنری استان گفت:بر مبنای چنین نگاهی به هنر توجه به اولویت ها نیازها و ضرورتهای جامعه است که هنر دغدغه‌مند شکل می گیردو با توجه به رویکرد اصلی در دوره تحولی جدید حوزه هنری و بر اساس سند تحول استان ها توجه به مسائل زیست بوم استان پرچم داری بومی و پیشرانی هنر انقلاب مدنظر می باشد.

وی تصریح کرد:با این رویکرد سه مولفه بوم گرایی و توجه ویژه به مسائل بومی استان مردم محوری و حضور و نقش پررنگ مردم از شکل گیری ایده تا همراهی و عرضه آثار از بطن مردم با مردم و برای مردم و همچنین مسئله مندی و توجه به وجه اندیشگانی هنر در کنار فراگیری و همه فهم بودن هنر لازمه رسیدن به این تحول می باشد.
نعمتی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان گفت:برنامه ها و تولیدات متعددی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است که از روز شنبه و در نخستین روز هفته هنر انقلاب با رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی درمحوطه حوزه هنری استان و حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ وهنر در گلزار شهدا و ادای احترام و میثاق مجدد با شهدای شامخ انقلاب و دفاع مقدس آغاز تا پایان هفته با برنامه‌های مختلفی ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا