یادداشت و مقالاتعلم و فناوری

معلمین کلاس اول خوش شانس ترین معلم در تمام مقاطع تحصیلی هستند

معلمین کلاس اول خوش شانس ترین معلم در تمام مقاطع تحصیلی هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، پرینازعنقا معلم اول ابتدایی و دانشجوی ارشد روانشناسی مثبت گرا در مصاحبه اختصاصی با اشاره به سابقه تدریس خود، گفت: پرینازعنقا  هستم متولد ۱۳۵۹ دارای تحصیلات لیسانس روانشناسی عمومی و دانشجوی ارشد روانشناسی مثبت گرا که ۱۹ سال سابقه تدریس در مقطع مربی پیش دبستانی و سال تحصیلی جاری در مقطع پایه اول فعالیت دارم.

پرینازعنقا با اشاره به اینکه رشته تحصیلی من به دلیل اینکه با روان و روحیه افراد سروکار دارد، خیلی تاثیر خوبی در نحوه تدریس و ارتباط گیری با دانش آموزان دارد، افزود: اعتقاد دارم که اگر بچه‌ها بدون استرس و آرامش سرکلاس  حضور داشته باشند و این اطمینان را از معلمش کسب کند یادگیری بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه با شاره به اینکه یک معلم باید دارای آرامش فکری داشته باشد تا این آرامش را به دانش آموزان منتقل کند، اظهار داشت: خیلی مهم است معلمی که با دانش آموزانی که با مشکلاتی چون استرس و یا ترس جدایی از مادر، کودکان خجالتی.. مواجه است، بتواند به بهترین روش با آن برخورد کند.

پرینازعنقا با اشاره به اینکه اگر برگردم به گذشته و بخواهم شغلی برای خودم انتخاب کنم اولین و آخرین شغل من معلمی است، افزود: دلیل انتخاب شغل معلمی من، مادرم بود؛ چرا که مادرم یک معلم بودند و من همیشه شاهد عشق،علاقه، خلاقیت و خستگی ناپذیری در کار آموزش وی بودم و باعث شد که من هم به معلمی علاقه مند و این شغل مقدس را انتخاب کنم.

وی در پاسخ به سوال که چرا امسال در مقطع اول ابتدایی فعالیت دارند، گفت: با توجه به۱۹ سال تجربه و شناخت با خلق و خوی بچه های پیش دبستانی تصمیم گرفته شد که در مقطع اول ابتدائی تدریس داشته باشم.

کارشناس روانشناسی با اشاره به احساس خود از تربیت یک فرد بی سواد به  فرد باسواد، گفت: اینکه یک فردی نه خواندن و نه نوشتن بلد باشد، طی یک دوره  تبدیل به فردی شود که بخواند و بنویسد و احساسش را با نوشتن کلمات روی ورق با قلم و دست خط خود بیان کند، احساس خیلی قشنگی برای معلم می تواند باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: معلم کلاس اول خوش شانس ترین معلم در تمام مقاطع تحصیلی است، چراکه خاطره معلم های کلاس اول،همیشه در یاد و خاطر آنها خواهد ماند.

پرینازعنقا با اشاره به فرمایش امام على علیه السلام که فرمودند:” العِلمُ سُلطانٌ- دانش، سلطنت و قدرت است” و یا به تعبیری “علم بهتر است یا ثروت” تصریح کرد: اگر دو فرد را در نظر بگیرید که یکی بسیار ثروتمند است و دیگری از نظر ثروت در حد عادی هست ولی از نظر علمی درجه بالاتری دارد و با علم خود می تواند کسب ثروت کند، ولی در نهایت کسی که علم رو به عنوان ثروتش انتخاب می کند چند درجه بالاتر از اون کسی می باشد که ثروت را در اولویت قرار می‌دهد چرا که با علم خود با مشکلات بهتر مواجه می شود.

وی با توجه به شرایط کرونایی و الزام شیوه تدریس آنلاین، افزود: شرایط کرونایی و الزام شیوه تدریس آنلاین هم دارای مزایا و معایبی بود؛از معایب شرایط کرونایی و الزام شیوه تدریس آنلاین می توان به کمرنگ شدن حس عاطفی که یک معلم با دانش آموزان و حتی دانش‌آموزان با همکلاسی هایشان داشتند اشاره کرد و از مزایای روش آنلاین می توان به چالش کشیدن معلمان و دانش آموزان و همینطور اولیائ دانش آموزان برای یادگیری علم روز و کسب علم از طریق دنیای مجازی اشاره کرد.

پرینازعنقا در پایان با قدردانی از همراهی و تشویق همیشگی خانواده در تمام مراحل زندگی و تحصیل، گفت:از تمام اولیائ دانش آموزان به خاطر همراهی در شرایط کرونایی و همینطور از دانش‌آموزان که این حس قشنگ معلمی را به من منتقل کردند تشکر می کنم؛ و در آخر آرزوی سلامتی دارم برای همه هموطنانم و همه بچه‌های دنیا انشالله همیشه سلامت باشند و در صلح و آرامش بتوانند در کنار خانواده هایشان زندگی شادی داشته باشند.

خبرنگار: نرگس محمودی(کد۴۶۳۶)

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام خانم عنقای واقعا یک معلم نمونه با اخلاق صبور و مهربون بی نهایت هستن با صدای نابی که دارن انرژی میدن و تمام تحساسشون رو منتقل میکنن تنشون سالم و لبشون خندون باد.

  2. سلام پریناز جان قربونت برم آدم که مامانش پروین خانم باشه و معلم باشه نتیجه ای به این خوبی همراه خواهد داشت وبا عث خرسندی خانواده و فرهنگیان گرامی خواهد شد آرزوی موفقیت و شادکامی شما و تمامی معلمان زحمتکش را از خداوند منان خواهانم دوستدار شما هما حاتمی آموزگار باز نشسته که زمانی عضو گروه های آموزشی استان بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا