سیاسی و اجتماعیدین و مذهب

تولید و پخش ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز زنجان در ماه ضیافت الله

تولید و پخش ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز زنجان در ماه ضیافت الله

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، همزمان با حلول ماه ضیافت الله و استقبال مردم مومن استان از برنامه ها و مراسم مذهبی، صدا و سیمای مرکز زنجان فروردین و اردیبهشت امسال هم با ویژه برنامه های متعددی میهمان سفره های مؤمنین روزه دار در ماه مبارک رمضان خواهد بود .
گفتنی است، ویژه برنامه افطار سیما «عطرلی بهار» نام دارد که در ساعات افطار میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود، بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم «امید رهایی » با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف، ادعیه های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم های متعدد این برنامه است که از ساعت ۱۸:۴۵ تا هنگام اذان مغرب پخش می شود.

ویژه برنامه « اوباشدانلیق » هم در سحرگاهان از ساعت۴ تا اذان صبح با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال ، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر ، همراه و میهمان بینندگان عزیز خواهد بود.

پخش زنده مراسم جمع خوانی قرآن مجید از صحن حسینیه اعظم زنجان از ساعت ۱۶:۴۵ بمدت یک ساعت، ویژه برنامه معرفی قاریان قرآن استان زنجان و معرفی موسسات قرآنی، برنامه گفتگو محور نسیم وحی با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی،برنامه قرار شب، برنامه کوتاه نکته های دینی ، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استانی و ویژه برنامه برنامه زنده شبهای قدر از دیگر برنامه های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.

علاوه بر برنامه های ذکر شده ، شبکه اشراق هر روز با ۲ سریال ایرانی میهمان مخاطبان خود خواهد بود . سریال ۲۶ قسمتی قونشولارتولید مرکز زنجان از ساعت ۲۱:۱۵ بمدت۴۵ دقیقه و مجموعه تلویزیونی برادر جان در۲۷ قسمت ۴۵ دقیقه ای هر روز ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه استانی خواهند رفت .

برنامه های تامینی ویژه برنامه هایی هم برای لیالی قدر و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و عید سعید فطر در نظر گرفته شده است که فراخور این ایام پخش خواهد شد . سایر برنامه های روتین سیما از جمله خانواده ، کودک، عطر آدینه و ….. نیز با حال و هوای ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد.
شبکه استانی صدا هم برنامه های ویژه ای را برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

«اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است که از ساعت ۴:۳۰ تا هنگام اذان صبح پخش می شود و سعی شده با آیتمهایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و …. ساعاتی پر از معنویت را برای شنوندگان خود فراهم نماید . دیگر ویژه برنامه رادیو«رحمت آیی» نام دارد که در زمان افطاراز ساعت ۱۹ پخش می شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، بخش نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و …. می باشد .

پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم همزمان با شبکه اشراق از دیگر برنامه های صدا برای این ایام می باشد، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس ، شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) و عید فطر نیز ویژه برنامه های متعددی خواهد داشت . سایر برنامه های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، شریعت یولی، کندیمیز،جوان، نوجوان، سلام کوچولو نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.

معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید ۳ گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام و غبار روبی مساجد، ۵گزارش ویژه جشن گلریزان و گزارش های مرتبط با اکرام ایتام ، گزارش های خبری فعال بودن چرخ های تولید در کارخانه ها با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، سلسله گزارش های آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد و گزارش رمضان در روستا، همراه مخاطبان بخش های خبری خواهد بود.

معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید و پخش آیتم منبر یک دقیقه ای در خصوص مسائل اعتقادی از علمای استان زنجان، تولید و پخش دعای روز مبارک رمضان به زبان های عربی، فارسی و ترکی منظوم، تبلیغ پویش مردمی از عید تا عید در خصوص آزادسازی زندانیان سرپرست خانوار تا عید فطر، بهره گیری از ظرفیت تولیدات در سیما و صدا و ایجاد ارتباط بیشتر بین برنامه های زنده و فضای مجازی با مخاطبان، تولید اینفوگرافیک و پوستر مرتبط با موضوعات ماه مبارک رمضان، بازنشر تولیدات سیما و صدا در بسترهای فضای مجازی، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز و بارگذاری تولیدات مرتبط با ماه مبارک رمضان، انتشار روزانه احکام شرعی مرتبط با ماه مبارک رمضان و تولید پادکست گرافی با محوریت مباحث دینی و اعتقادی در راستای جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا