پزشکی و سلامت

پایگاه های امداد ونجات جاده ای هلال احمر کشور مجهز به تجهیزات تخصصی می شود

پایگاه های امداد ونجات جاده ای هلال احمر کشور مجهز به تجهیزات تخصصی می شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان زنجان گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند سال گذشته در یکهزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت، پست موقت و سیار امداد و نجات جاده ای و مراکز عملیاتی سراسر کشور آغاز شده و آماده ارائه خدمات در حوادث و سوانح احتمالی به هموطنان هستیم.
مهدی ولی پور  اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت ۲۰ هزار نیرو که از این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده و هفت هزار نفر نیز نیروی آماده مجرب، بکارگیری سه هزار دستگاه خودرو و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کنار هموطنان هستیم.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۵۱ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده که یکهزار و ۱۰ عملیات مربوط به حوادث و سوانح رانندگی و جاده ای بوده است.
ولی پور ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان متاثر از حوادث مختلف از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفررا اسکان اضطراری داده ایم.
وی با بیان اینکه برای پنج هزار نفر از هموطنان خدمات سرپایی امداد و نجات ارائه داده ایم، خاطرنشان کرد: ۹۶۱ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از انجام ۲۰۰ عملیات نجات فنی و رهاسازی مصدومان از حوادث ترافیکی خبرداد و گفت: ۲۵۳ نفر نیز در این عملیات ها نجات یافته و توسط تیم های عملیاتی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.
به گفته ولی پور، بیشترین عملیات ها در استان های خوزستان، مازندران و اصفهان انجام شده است.
وی با بیان اینکه از ۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر فعال در جمعیت هلال احمر کشور حدود پنج هزار نفر خانم هستند، افزود: تیمی متشکل از این بانوان در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در مبادی ورودی استان ها مستقر شده اند و آماده ارائه خدمات در حوادث احتمالی هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پست های ایمنی و سلامت اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر در مبادی ورودی استان ها و شهرهای گردشگر پذیر با هدف کاهش آسیب های ناشی از حوادث، آموزش های همگانی و نصب هشدارها فعالیت دارند تا سفر خوب و ایمنی را برای هموطنان رقم بزنیم.
ولی پور اظهارداشت: حدود ۱۰ سالی است که به دلیل محدودیت اعتبارات در حوزه ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی امداد و نجات آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم در سطح کشور نوسازی و توسعه ناوگان را محقق کنیم.
وی ادامه داد: اما جمعیت هلال احمر با تمام توان در حوادث مختلف در سطح کشور برای هموطنان خدمات امدادی ارائه داده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جدید این نهاد در تلاش است تا در قالب برنامه کوتاه مدت در سال جاری و برنامه میان مدت پنج ساله بخش عمده ای از کمبودها را با تخصیص اعتبارات مورد نیاز جبران کنیم.
ولی پور تاکید کرد: در همین راستا امدادگرانی که در ۵۷۰ پایگاه امداد و نجات کشور حضور دارند باید تجهیزات انفرادی در اختیار آنها قرار بگیرد تا خدمات مورد نیاز را به آسیب دیدگان ناشی از حوادث ارائه دهند.
وی از تهیه ناوگان امدادی در سالجاری خبرداد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این ناوگان در بازه های زمانی مشخص و با تخصیص اعتبارات پیش بینی شده به استان ها تحویل داده خواهد شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه ماهه نخست سال جاری خرید تجهیزات تخصصی انجام می شود و به پایگاه های امداد و نجات جاده ای کشور توزیع خواهد شد.
ولی پور ادامه داد: همه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر در سطح کشور قبل از پایان سالجاری تجهیز و تقویت خواهد شد.
وی اضافه کرد: پنج نقطه از استان زنجان که نیازمند راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای است بررسی شد و تیم کارشناسی طی ۲ هفته آینده به این استان اعزام و به محض دارا بودن شرایط اولیه، تاسیس این پایگاه ها در دستور سازمان قرار می گیرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از دغدغه های جمعیت هلال احمر و برنامه های مهم و اولویت دار در سالجاری مساله رفاه امدادگران، نجاتگران و همکارانی است که در پایگاه های امداد و نجات جاده ای مشغول به ارائه خدمات هستند.
ولی پور تاکید کرد: در همین راستا برای افزایش هزینه های ایاب و ذهاب برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان فروردین ماه امسال اعمال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص بکارگیری نیروهای امدادی به صورت ثابت در پایگاه های امداد و نجات جاده ای رایزنی هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه انجام داده ایم که در سالجاری تعدادی از آنها و امید داریم در سال های آینده نیز همه آنها را در این پایگاه ها جذب کنیم.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بدو ورود به استان از پایگاه امداد و نجات جاده ای پاپایی شهرستان ایجرود، پست موقت عوارضی آزادراه زنجان – تبریز، پایگاه امداد و نجات شمالغرب، پایگاه امداد و نجات جاده ای در عوارضی آزادراه زنجان به قزوین و پست خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر در همین مسیر و میدان بسیج شهر زنجان بازدید و با امدادگران و نجاتگران مستقر در این پایگاه ها دیدار و گفت و گو کردند.
در این سفر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، معاون امداد و نجات و معاون جوانان جمعیت هلال احمراستان زنجان و رئیس شعبه ایجرود و سرپرست حراست هلال احمر استان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور را همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا