سیاسی و اجتماعی

لزوم طرح جامع شهری زنجان به توسعه متوازن

در طرح جامع شهری زنجان سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در طرح جامع شهری زنجان سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد، گفت: متاسفانه در دوره‌های مختلف به توسعه غرب و جنوب شهر زنجان توجه چندانی نشده است.

مسعود بیات منش به طرح جامع شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح سیاست گذار کلان توسعه شهر است و باید شورای شهر و شهرداری به این مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه در شورا و شهرداری در دوره‌های مختلف به طرح جامع شهری توجه نشده است، اظهار کرد: در طرح جامع شهر زنجان سیاست گذاری‌های خوبی انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قیمت زمین در شرق زنجان گران‌تر از غرب زنجان بوده با وجود اینکه باغات سرسبز در منطقه غرب است، ابراز داشت: دو عامل باعث افزایش قیمت و رشد منطقه می‌شود یکی کیفیت آماده سازی زیرساخت‌های شهری، نحوه ایجاد فضاهای سبز و زیباسازی است که در برخی از مناطق غرب این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد و متاسفانه در این خصوص شورای شهر به منطقه غرب و جنوب شهر زنجان توجه نکرده است.

بیات منش با بیان اینکه در غرب زنجان معضل دسترسی را داریم و این امر باعث شده منطقه غرب شهر زنجان ارزش افزوده لازم را نداشته باشند، افزود: برای رفع این معضل پروژه کوی زیتون؛ پروژه پردیس غرب و پروژه کمربندی را تعریف کردیم تا این معضل رفع شود.

طرح جامع شهر زنجان سال گذشته مصوب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه اداره کل راه و شهرسازی استان مطالعه و سیاست گذاری است و مسکن می‌سازیم چرا که تکلیف مان است، ادامه داد: به لحاظ اجرا شهرداران مکلف هستند شهر را براساس مطالعات و سیاست گذاری‌هایی که خودشان دخیل هستند مدیریت کنند.

بیات منش با بیان اینکه در طرح جامع شهری زنجان سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد، افزود: متاسفانه به غرب و جنوب شهر توجه چندانی نشده است.

وی متذکر شد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده طرح جامع شهر زنجان سال گذشته مصوب شد و امیدواریم طرح تفضیلی جدید نیز با توجه به شناخت کامل از موارد، بلافاصله تهیه و وارد فاز اجرایی شود و به توسعه متوازن شهر تاکید داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه شهر باید همه‌جانبه باشد و یکپارچگی در توسعه را باید مورد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: در گام اول مد نظر شمال شهر زنجان و منطقه گاوازنگ بود که مشکلات مربوط به آن برطرف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا