اخبار ویژه

اینترنت فیبر نوری در زنجان عملی می شود

اینترنت فیبر نوری در زنجان عملی می شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،استاندار زنجان در نشست خبری پایان سال، با اعلام این خبر گفت: FTTH (fiber-to-the-home) تکنولوژی روز دنیاست که مردم استان زنجان سال آینده با پای کار آمدن مخابرات از این تکنولوژی بهره مند خواهند شد.
FTTH (fiber-to-the-home) یک کانال ارتباطی است که از دفتر مرکزی به منزل مشتری فیبر نوری کشیده می‌شود. FTTH جایگزین مناسبی برای کابل های مسی است که به سرعت در حال پیشرفت است. سرعت و پهنای باند بیشتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال یک جفت کابل مسی، توانایی انتقال ۶ تماس تلفنی را دارد اما یک جفت کابل فیبر نوری قادر به انتقال ۲.۵ میلیون تماس تلفنی است.
دکتر افشارچی افزود: در راستای اجرایی کردن سیاست اقتصاد دیجیتال، دو تفاهم نامه با پارک علم و فناوری ارتباطات در کرج و وزارت فاوا در رابطه با دیتاسنتر منعقد شده است.
وی افزود: صندوق پژوهش و نوآوری با ۱۰ برابر اعتبار قبلی در حال ایجاد می باشد که تاثیر فوق العاده ای در اقتصاد خواهد داشت.
استاندار زنجان گفت: زمین ۷ هکتاری برای اقتصاد دیجیتال مهیا شده که آماده واگذاری است.
افشارچی اضافه کرد: در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال، در سال آینده، مراجعه مردم به ادارات و سازمان ها کمتر خواهد شد و همه آنها در بستر اینترنت صورت خواهد پذیرفت؛ دولت هوشمند عملی خواهد شد. پروانه های شهرداری ها نیز بصورت آنلاین خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص رشد ۸.۷ اقتصاد استان زنجان در سال آینده اظهار داشت: ما تلاش می کنیم سرمایه گذاری در استان صورت گرفته وافزایش پیدا کند.
دکتر افشارچی افزود: افزایش سرمایه گذاری موجب تولید ثروت خواهد شد و در میان مدت در بین مردم تقسیم می شود؛ در نهایت موجب ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار زنجان افزود: رشد رفاه محور با سرمایه های دولتی تاکنون پیگیری می شد که متاسفانه نتیجه ای هم حاصل نشده است.
وی افزود: اقتصاد باید مردمی شود و ثروت تولید شده به سمت رفاه مردم سرازیر خواهد شد.
افشارچی اضافه کرد: اقتصاد کشور اگر تا ۸ سال آینده با رشد ۸ درصدی حرکت کند، قدرت خرید مردم به قدرت خرید سال ۱۳۹۰ خواهد رسید.
وی گفت: بودجه استان زنجان در سال آینده، ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد خواهد بود.
وی اضافه کرد: مالیات استان در سال ۱۳۹۹ به ارزش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد باید واریز می شود که در سال آینده به ۵۳۰۰ همت افزایش یافته است که به این منظور جلسه ای با وزیر اقتصاد برگزار و مقرر گردید تا مالیات بعضی از صنایع استان که در سرجمع ملی محاسبه می شد، در سرجمع مالیات استان قرار گیرد.
استاندار زنجان افزود: در جهت کنترل بازار، بازار موازی در قالب فروشگاههای آنلاین محلی ایجاد شده است که در سال آینده باید افزایش یابد.
دکتر افشارچی با اشاره به شیوه های مختلف نظارت بر بازار شب عید افزود: نرم افزار سرند ویژه نظارت بر بازار می باشد.
استاندار زنجان در ادامه به رشد اقتصادی استان در سال آینده افزود: برگزاری جلسات مختلف با سرمایه گذاران مختلف صورت گرفته و موافقت اصولی با صنایع غذایی و سایر صنایع انجام شده است که تاثیر فراوانی در اقتصاد استان خواهد داشت.
وی در بخشی از سخنان خود به مطالبه گری رسانه ها و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ما نیازمند مطالبه عالمانه رسانه ها هستیم؛ خبرنگاران برای پیشرفت استان و کشور باید کار درست را انتخاب کنند که انجام دادن کار درست نیاز به تقواست و سختی های خاص خود را دارد.
استاندار زنجان در پایان این نشست اضافه کرد: بعد از این هر فردی که خبرنگار هست، میتواند در جلسات نشست خبری حضور داشته باشد و هیچ گزینشی در حضور خبرنگاران نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا