سیاسی و اجتماعی

حمایت از چاپخانه‌داران از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد است

حمایت از چاپخانه‌داران از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: حمایت از چاپخانه‌داران از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد است.

داود سپهری با اشاره به بازدید از چاپخانه‌های استان زنجان گفت:حمایت از چاپخانه داران در راستای توسعه فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی در جامعه ضرورت دارد که در همین راستا پس از شیوع ویروس کرونا، وزارت ارشاد تسهیلات حمایتی به این گروه پرداخت کرد.
وی تصریح کرد: این صنعت به ویژه در زمینه فرهنگی دارای اهمیت فراوانی است که رونق آن نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی با فعالان این حوزه است.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کارکردهای مختلف و تاثیرات گسترده صنعت چاپ در جامعه اهمیت خاصی به این صنعت بخشیده است، افزود: امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست و این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده ای با فرهنگ و هنر دارد و این امر اهمیت آن را دوچندان می کند.

وی با اشاره به بازدید از چاپخانه‌های استان به صورت مستمر بیان کرد: این بازدیدها با هدف نظارت بیشتر بر این واحدها و همچنین تأکید بر مواردی درباره چاپ درست به ویژه در مباحث تبلیغاتی است.
سپهری در ادامه از فعالیت ۱۲۵ واحد چاپخانه در استان خبر داد و گفت: چاپخانه های اصلی استان مربوط به افست است که تعداد آن ۴۲ واحد است.
وی تصریح کرد: تعداد چاپخانه‌های، چاپ سیلک ۱۵ واحد ، چاپ دیجیتال ۴۵ واحد، چاپ بنر ۱۰ واحد، صحافی و جعبه سازی ۶ واحد و لیتوگرافی ۷ واحد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا