اخبار ویژه

در نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران نوروزی در زنجان خواهیم بود

در نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران نوروزی در زنجان خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار کرد: امیدواریم در سالی که افزایش مسافران را خواهیم داشت، بتوانیم خدمات خوبی با نگاه تحولی داشته باشیم طبق پیش‌بینی‌ها، در نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران نوروزی در زنجان خواهیم بود و باید همه دستگاه‌ها برای این مهم آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان افزود: ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و هم استانی‌هایی که از اقصی نقاط کشور به زنجان سفر می‌کنند بایستی به نحو مطلوب و شایسته صورت پذیرد و بازدیدهای منظم و پی‌درپی توسط استانداری برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: در ایام مسافرت‌های نوروزی ایجاد ایستگاه‌های بین‌راهی و ورودی شهر‌ها نیز نیازمند برنامه‌ریزی است تا گردشگران از راهنمایی و دریافت خدمات مناسب قبل از ورود به شهر بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: ایمن‌سازی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های برون‌شهری و نصب علائم و تجهیزات هشداردهنده لازم، نظارت بر قیمت‌ها و اماکن اقامتی و گردشگری و رستوران‌های بین‌راهی، فعال بودن مرکز اورژانس، تجهیز و آماده‌سازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، تأمین امنیت، اسکان مناسب، بهداشت و سلامت مسافرین باید دقت کرد و خواستار توجه ویژه اعضای ستاد به این موارد شد.

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نشست گفت: در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد وظایف کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد تفکیک شد و این کمیته‌ها در این مدت برای همکاری و تعامل بیشتر جلساتی را تشکیل دادند. موزه‌ها، اماکن تاریخی، اقامتگاه‌های گردشگری و رستوران‌های داخل شهری و بین‌راهی مکرراً مورد بازدید کارشناسان و بازرسان اداره‌کل قرارگرفته و برای خدمات‌رسانی به مسافران در آمادگی کامل هستند.

ارجمند با اشاره به شعار حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن اظهار کرد: در تلاشیم تا با انجام بازدیدهای میدانی مستمر بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کیفیت خدمات‌رسانی تأسیسات اقامتی و پذیرایی نظارت دقیقی انجام شود. استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای نوروزگاه در گنبد سلطانیه و بنای رختشویخانه، تعویض روکش بیلبوردهای گردشگری، آماده‌سازی بناها؛ موزه‌ها و اماکن تاریخی، استقرار راهنمایان آموزش‌دیده در اماکن تاریخی، پایش نظرات گردشگران ورودی به موزه‌ها و مراکز اقامتی، بازدیدی‌های نظارتی از تأسیسات گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها و اماکن تاریخی و مجتمع‌های گردشگری مانند پاسارگاد ابهر، تهیه و تولید محتواها برای تولید اقلام تبلیغاتی، به‌روز نمودن وب‌سایت گردشگری چندزبانه، هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی، جمع‌آوری آمار و عملکرد کمیته‌های ستاد اجرایی، حضور کارشناسان گردشگری استان در تیم‌های نظارت ترکیبی و پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی از اقدامات انجام‌شده معاونت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

در ادامه این جلسه اعضای آن به بیان نظرات خود در رابطه با سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ و بیان اقدامات انجام‌شده پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا