ورزش

 نجات جان انسان‌ها بزرگ‌ترین افتخار فدراسیون نجات غریق و غواصی است

 نجات جان انسان‌ها بزرگ‌ترین افتخار فدراسیون نجات غریق و غواصی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجمع انتخاباتی که امروز برگزار و شاهد کشیده شدن آن به دور سوم بودیم؛ بسیار قانون‌مند و شفاف بود، افزود: مهم‌تر از آن حضور حداکثری اعضای مجمع در این انتخابات، حاکی از استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش رکن اصلی را در فدراسیون نجات غریق و غواصی داشته و هیئت‌ها نیز باید به این موضوع اهتمام بورزند، تصریح کرد: یکی دیگر از افتخارات فدراسیون نجات غریق و غواصی، وجود ۲۰۰۰ هزار نفر عضو در این رشته است که این خود می‌تواند ظرفیت عظیمی را در راستای توسعه همه جانبه نجات غریق و غواصی به دنبال داشته باشد.

این مسئول، گام اول برای برنامه‌ریزی درست را برخورداری از اطلاعات متقن و جامع عنوان کرد و ادامه داد: نجات جان انسان‌ها بزرگ‌ترین افتخار برای اعضای فدراسیون نجات غریق و غواصی به شمار می‌رود و این عملکرد زمانی بیش از پیش نمود پیدا می‌کند که بدانیم طبق آمار پزشکی‌قانونی، آمار غرق‌شدگی در کشور آمار نگران‌کننده‌ای است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از آموزش ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور خبر داد و اظهار کرد: این تعداد معلم ورزش قرار است آموزش ۴.۵ میلیون دانش‌آموز را در کشور عهده‌دار شوند و این تعداد دانش‌آموز نیز خود به عنوان سفیران این فدراسیون، آموزش‌های لازم را در بین خانواده‌های‌شان ترویج خواهند داد.

حیدری با بیان اینکه هیئت‌های استانی باید از ظرفیت همه نیروها برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هیچ دانشی بدون حضور تجربه، ارزش چندانی برای جامع بخشیدن به امور را نخواهد داشت، به همین خاطر استفاده از تجربیات افرادی که سال‌ها در این عرصه تلاش کرده‌اند، یکی از ضرورت‌های توسعه این رشته در استان‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه برای انجام امور حتماً باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: اگر هیئت‌ها برای اهداف توسعه‌ای خود برنامه‌ای نداشته باشند، نباید انتظار داشته باشند که اداره‌کل ورزش و جوانان کمکی به آن‌ها بکند.

علی خلیلی، توجه به شهرستان‌ها و تمرکززدایی را یکی از اولویت‌های توسعه ورزش استان برشمرد و خطاب به رئیس جدید هیئت نجات غریق و غواصی استان زنجان گفت: شهرستان‌ها باید در همه امور دخالت داده شوند و این گونه نباشد که همه برنامه‌های هیئت در مرکز استان متمرکز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا