سیاسی و اجتماعی

مدیران باید به عنوان یک تیم در استان عمل کنند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،محسن افشارچی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به ضرورت هماهنگی در امور اجرایی و برنامه ریزی استان تاکید کرد و افزود: حتی اگر اسناد بالادستی از یک بخش به بخش دیگر نمی‌خواند، ما باید در استان هماهنگ عمل کنیم.

وی با بیان اینکه معضل و مخاطره اصلی استان، موضوع آب است، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و اقدام مناسب کاری کنیم که مردم با مشکل کمبود آب حتی در سطح روستاهای استان، مواجه نشوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۳.۵ درصد از هدف گذاری ۸.۷ درصد رشد اقتصادی برای استان در سال آینده از محل ارتقای بهره وری محقق می شود، گفت: یکی از راه های ارتقای بهره وری نیز، مدیریت در مصرف بهینه آب است.

افشارچی اظهار داشت: از آنجا که در کشور منابع زیادی در اختیار داشتیم، مصرف  به هیچ عنوان الگو نداشته و این امر باعث آسیب های قابل توجهی شده است.

وی افزود: اضافه برداشتی که از منایع آبی انجام می گیرد مشکل ساز خواهد شد و باید متوجه این مساله باشیم.

استاندار زنجان گفت: امروز پیشرفت های تکنولوژی تا حدی این امکان را فرآهم آورده تا روی مصرف بهینه آب کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه یکی از روش های حل مشکل آب، صرفه جویی است، گفت: باید رفتار ما در همه بخش ها بویژه درخصوص مصرف منابع و انرژی ها، عوض شود.

وی افزود: استفاده بخش صنعت از پساب‌ها، بهره گیری از تکنولوژی های روز در کشاورزی، تغییر الگوی کشت از جمله مواردی است که در حل مشکل آب می توانند موثر واقع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا