اقتصاداخبار ویژه

کلنگ زنی پروژه ۴۲ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان سلطانیه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار …اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰امام خمینی(ره)، ۲۳پروژه های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود.
رضا خواجه ای با بیان اینکه، این پروژه های عمرانی در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بهسازی ومسکن روستایی به بهره برداری خواهد رسید، افزود: ۸پروژه بهسازی و مسکن روستایی در کلیه شهرستان ها و ۱۴ پروژه در حوزه عمران روستایی در این ایام افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
وی از کلنگ زنی پروژه ۴۲ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: این نهاد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی دردست اجراء و ۱۳۴۳واحد به مساحت ۱۶۳۳۴۴مترمربع در دست طراحی دارد.
وی با اشاره به اینکه، ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در ایجاد حساب۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن می باشد، افزود: بنیاد مسکن ، نهادی برآمده از انقلاب ملت بزرگ ایران اسلامی که برقراری عدالت اجتماعی درکنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم ترین مطالبات و خواسته های مردم بودکه امروز این مولود ارزشمند با طی نمودن مراحل تکامل خود بسترساز خدماتی ارزشمند و راهگشا بویژه در بخش تأمین مسکن نیازمندان گردیده است.
خواجه ای یکی از مهمترین اهداف و رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تأمین مسکن محرومان و اقشارکم درآمد، دانست و با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم”اظهار کرد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان یک نهاد برآمده از متن انقلاب ، امسال نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به میدان خواهد آورد .
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد وگفت: تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار ، ۴۴۸ روستا می باشد، به طوری که می توان گفت؛ میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳/۷ درصد و در سطح کشور ۵۷ درصداست که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد
. خواجه ای ، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تا کنون ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است، که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ شاهد مقاوم سازی کلیه واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا