سیاسی و اجتماعی

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۷۰ درصد محقق شده است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جشن علمداران ایثار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۷۰ درصد محقق شده است گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده پیگیری‌هایی در خصوص احکام دائمی قانون جامع ایثارگری و تامین اعتبارات لازم در این موضوع انجام شده است.
علی کاظمی داظهار کرد: امسال مناسبت‌ها متقارن با روز درختکاری بود که به پاس مجاهدت ۷۵۰۰ جانباز و ۳۵۳۵ شهید استان کاشت نهال انجام شد.
وی با بیان اینکه به مناسبت چهل و دومین سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهدا، ۲۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده، تصریح کرد: طرح علمداران حماسه که در زنجان، در ۱۴ منطقه استان ائمه جمعه با جانبازان دیدار خواهند داشت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده توسط بنیاد شهید ادامه داد: با توجه به تغییرات و تحولات صورت گرفته در بنیاد شهید طراحی‌های لازم برای تدوین عملیاتی برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است تا خانواده‌های معظم جانبازان و شهدا بتوانند خدمات را بصورت غیر حضوری و مجازی دریافت کنند .
وی با بیان اینکه تدوین، پایش و اجرا جزو برنامه‌های جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: این طرح سال‌های گذشته نیز انجام شده است و تدوین برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیش از ۳۵۰ اصل و خدمات تعریف شده است بیان داشت: سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای برای تحقق ۱۰۰ درصدی این قانون دارند که اگر محقق شود نیاز واقعی ایثارگران تحقق پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده پیگیری‌هایی در خصوص احکام دائمی قانون جامع ایثارگری و دائمی شدن و تامین اعتبارات لازم در این موضوع انجام شده است.
کاظمی در خصوص چالش‌های حوزه ایثارگران گفت : اغلب ایثارگران در سنین سالمندی قرار دادند و انتظار می‌رود جامعه پزشکی در پایش سلامت اهتمام لازم را داشته باشند هرچند حمایت‌های پایه تکمیلی ۱۰۰ درصدی برای ایثارگران و جانبازان در نظر گرفته شده است.
مناسب سازی شهری و معابر، اشتغال فرزندان جانبازان و ایثارگران و برگزاری آزمون استخدامی جامعه ایثارگری از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم بود.
مولودی‌خوانی و تجلیل از خانواده چند تن ار شهدای جانباز، جانبازان ورزشکار و نخبه از دیگر برنامه‌های جشن علمداران ایثار در زنجان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا