دین و مذهب

برگزاری ۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در سطح استان زنجان

بیش از ۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان در سطح استان خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان گفت:بیش از ۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان در سطح استان خواهیم داشت.

موسوی افزود: سال در این ایام امامزادگان مورد تجلیل و تکریم مردم قرار می‌گیرند و امسال نیز برنامه بزرگداشت امامزاده اسماعیل ع شناط ابهر و امامزاده قاسم ع شهر سهرورد خدابنده روزهای دوشنبه و پنج شنبه این هفته برگزار می شود.

وی اظهار داشت: استقبال از خادمین حرم مطهر رضوی در امامزاده سید ابراهیم ع زنجان در این دهه و برگزاری جشن عقد زوج های جوان با حضور خادمین حرم رضوی ، غبارروبی و تمیزکاری برخی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص ، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، حضور مبلغین برای ارائه مشاوره های مذهبی و خانواده ، برگزاری مراسمات متعدد دینی و مناسبتی طی این ایام ، برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان  تصریح کرد: تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است و روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم و مودت اهل بیت (ع) هستند.

موسوی با اشاره به وجود بارگاه ۱۳۲ امامزاده عظیم‌الشان در استان زنجان گفت: هر کدام از این امامزادگان و بقاع متبرکه در بین مردم از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند، ولی تنها ارزش قائل شدن مشکلی از مشکلات را حل نمی‌کند، چرا که ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است که کمک به این موضوع نیازمند یک همت جمعی از سوی مردم و مسؤولان است که نسبت به آبادانی بقاع متبرکه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی و ولایتمدار استان زنجان در طول تاریخ این را ثابت کرده‌اند و حضور این امامزادگان در این منطقه گویای این مطلب است که دوستدار اهل بیت (ع) هستند، اضافه کرد: از زمانی که ایران محل پناه این بزرگواران بوده، ارزش و احترامی که مردم ایران نسبت به این عزیزان داشته‌اند، موید این مطلب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در واقع از دلایل اینکه سادات و علویان به ایران می‌آمدند این بود که مردم ایران میهمان نواز و جزو نخستین گروه‌هایی بودند که دین اسلام را پذیرفتند و به وصیت پیامبر اسلام در حدیث ثقلین در تکریم ذریه پیامبر عمل کردند.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر همین بزرگواران پناه ملت ایران هستند، اضافه کرد:طبق فرموده امام راحل مردم باید در پناه امامزادگان در آسایش و آرامش باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مردم در زمان مشکلات به امامزادگان متوسل می‌شند، تصریح کرد: وجود امامزادگان (ع) مایه برکت است و بسیاری از مردم با توسل به آنها حاجت گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا