اقتصاد

۳۱ درصد زنجانی ها در طرح ملّی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه هامشارکت داشتند

۳۱ درصد زنجانی ها در طرح ملّی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه هامشارکت داشتند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تا نیمه اسفند امسال، ۱۷۷ مشترک معادل ۳۱ درصد از مشترکینِ واجد شرایط گاز زنجان، در طرح ملّی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها ثبت نام و مشارکت کرده اند.

رحیم سلیمانی نژاد افزود: بر اساس پایش دوره ایِ واحد بهینه سازی مصرف گاز این شرکت، تا نیمه اسفند ۱۴۰۰، از ۷۲۵ مشترک خانگی و تجاری مشمول طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها؛ ۱۷۷ مشترک در سامانه مکانیزه این طرح ثبت نام و مشارکت کرده اند.

وی با اعلام اینکه؛ براساس شیوه نامه اجرایی این طرح ملی، با اطلاع مشترکینِ واحدهای دارای موتورخانه از جزئیات طرح و ثبت نام در سامانه goc.nigc.ir؛ عملیات اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها با بازدید ناظرین مربوطه، در دستور کار قرار گرفته است؛ تصریح کرد: در اجرای این طرح؛ اقداماتی مانند تنظیم مشعل، و عایق کاری، به صورت رایگان برای هر موتورخانه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اختصاص هزینه ی حدود ۸ میلیارد ریالی از منابع داخلی برای اصلاح و بهینه سازی رایگان ۵۷ مشترک دارای موتورخانه در استان خبر داد و گفت: با این اقدام بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی با زیربنایی بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع ؛ تحت پوشش اصلاح و بهینه سازی قرار گرفته اند.

مهندس سلیمانی نژاد؛ افزود: در ادامه اجرای این طرح همچنین، ۱۰ مشترک دارای موتور خانه در دست اجرا بوده که تا پایان امسال جزو برنامه های اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه موتورخانه‌هایی که نسبت به متراژ واحد، پرمصرف هستند، در این طرح رایگان ثبت نام کنند، تصریح داشت: مشترکین دارای موتورخانه که میانگین مصرف گاز سالانه آنها طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ ؛ بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوده می توانند در این طرح ثبت نام کرده و شامل یارانه تخصیصی برای بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ خود شوند.

مهندس سلیمانی نژاد؛ افزود: با اجرای این طرح؛ ۱۰ تا ۱۵ درصد گاز مصرفی واحدهای مسکونی و اداری کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان؛ فصل گرم سال را فرصتی مناسب برای بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی عنوان کرد و گفت: مشترکین عزیز برای بهره‌مندی از این طرح باید وارد سایت شرکت ملی گاز شده و در قسمت مربوط به بهینه سازی ثبت نام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا