سیاسی و اجتماعی

توزیع نزدیک به ۲۰۰ البسه در بین معتادین کارتن خواب   

توزیع نزدیک به ۲۰۰ البسه در بین معتادین کارتن خواب
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بهزیستی استان زنجان در حاشیه بازدید از مرکز شلتر از توزیع ۱۶۲ دست البسه شامل (کاپشن، پیراهن، شلوار، کفش) در بین معتادین کارتن خواب خبر داد و از خیرین و نیک اندیشان دعوت کرد تا در موضوع درمان و کاهش آسیب اعتیاد یاریگر بهزیستی باشند.

چسلمان حسینی با بیان اینکه افراد کارتن خواب به هر دلیلی دچار مشکلاتی شده یا از خانه رانده شده‌اند، افزود: این افراد معمولاً سرپناهی ندارند و یا دچار معضلاتی هستند که باید به یاری آنها شتافت و آنچه مهم است حفظ کرامت انسانی افراد است که باید مورد مساعدت قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از عوارض و تبعات ناشی از اعتیاد در مواردی که فرد معتاد علاقه یا انگیزه ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده است خدمات کاهش آسیب استان از طریق ۱ مرکز گذری، سرپناه شبانه و ۲ تیم سیار مستقل و ۱ مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) در دسترس است و مراجعین می توانند با مراجعه به این مکان از خدمات کاهش آسیب به صورت شبانه روزی استفاده نمایند.

حسینی تصریح کرد: با اشاره به اینکه برای پذیرش این افراد در این مراکز نیازی به معرفی نامه و مدارک نیست، بیان کرد: این افراد بعد از ورود به مرکز حق استعمال مواد مخدر را ندارند و به آنان خدماتی برای کاهش آسیب مانند بسته‌های بهداشتی، شام، استحمام و صبحانه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت مرکز شلتر زنجان از ساعت ۱۶ تا ۸ صبح روز بعد است، خاطرنشان کرد: میانگین مراجعات مرکز روزانه ۷۰ نفر است که با عنایت به برودت هوا در روزهای سرد میانگین اقامت شبانه به حداقل ۸۰ نفر نیز افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا