ورزشاخبار ویژه

رشته فوتبال طیف وسیعی از ورزشکاران را به خود اختصاص داده است

فوتبال رشته پرطرف‌داری بوده و طیف وسیعی از ورزشکاران در دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،علی کفاشیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این باشگاه تلاش دارد گروه های هدف در مناطق کم برخوردار را جذب ورزش کند، اظهار داشت:باشگاه فرهنگی و ورزشی عظام شعبه زنجان دختران و پسران ایرانی از سن هفت تا ۱۵ سال را که امکان آسیب های اجتماعی برای آنها وجود دارد در استان های مختلف و در رشته های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی و شنا به صورت رایگان تحت پوشش قرار می دهد.
وی با تاکید بر اینکه فوتبال رشته پرطرف‌داری بوده و طیف وسیعی از ورزشکاران در دنیا را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تلاش ما این است که با راه‌اندازی چنین باشگاه‌هایی بتوانیم زمینه حضور ورزشکاران و استعدادهای جدید در این رشته فراهم شود.
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه برای رسیدن به نتیجه دلخواه در عرصه ورزش باید نگاه بلندمدت در حوزه سرمایه‌گذاری این بخش داشت، خاطرنشان کرد: فوتبال یکی از رشته‌هایی است که به جرأت می‌توان گفت برای رسیدن به نتایج دلخواه باید نگاه بلندمدت در حوزه سرمایه‌گذاری آن داشته باشیم.
این فعال ورزشی با یادآوری اینکه یکی از رویکردهای راه‌اندازی چنین باشگاه‌هایی، ایجاد زمینه و بستر برای بهره‌مندی استعدادهای مناطق کم‌برخوردار از رشته پرظرف‌دار فوتبال است، ادامه داد: این باشگاه قصد دارد علاوه بر رشته فوتبال و زیرمجوعه‌های آن، در رشته‌هایی چون دو و میدانی و شنا نیز فعالیت‌های مثمرثمری برای جامعه هدف خود داشته باشد.
کفاشیان با بیان اینکه بر اساس برآورد آماری شمار گروه‌های هدف زیر پوشش در باشگاه مهر عظام در سراسر کشور ۱۵ هزار نفر است که این میزان امسال به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید، افزود: این باشگاه فرهنگی در ۲۰ استان کشور فعال شده و در ۵ استان کشور نیز در حال راه‌اندزی است که همه تلاش ما این است که به همه مناطق کشور تسری پیدا کند.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال رعایت مسائل اخلاقی و توجه به اخلاق را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مربی و کادر فنی با این باشگاه همکاری می‌کنند که اکثر آنها از مربیان و معلمان ورزشی آموزش و پرورش هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا