اخبار ویژهپزشکی و سلامت

فعالیت ۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر آقا در هلال احمر کشور

حدود 20 هزار نفر امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در قالب تیم های پنج نفره در پایگاه های امداد و نجات بین شهری اعم از ساحلی، کوهستان، واکنش سریع، سیلاب و سایر بخش ها فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر حسین عرفانی در جریان بازدید از انبارهای امدادی هلال احمر زنجان افزود: نیروی انسانی کارآمد در حوزه امداد و نجات نیازمند ترابری، اقلام امدادی، تجهیزات استاندارد و لجستیک است تا خدمات مورد را به جامعه هدف ارائه دهد.
وی تاکید کرد: برهمین اساس از انبارهای لجستیک جمعیت هلال احمر استان زنجان بازدید انجام شد که آمادگی های لازم را دارند و از اقلام به خوبی نگهداری می شود.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به کشور در معرض حوادث و بلایاست، باید آمادگی های لازم حفظ شود که این مهم در زنجان وجود دارد.
عرفانی به ناوگان خودرویی در هلال احمر اشاره کرد و اظهارداشت: جمعیت هلال احمر با راهبری ریاست مجموعه تهیه خودروهای ترابری سبک و سنگین، ست های نجات، آمبولانس ها، خودروهای پشتیبانی و فرماندهی، برنامه های خوبی دارد که امسال این مهم محقق و توزیع خواهد شد.
وی به نحوه تقسم خودروها به استان ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در ۳۱ استان و هلال احمر جزیره کیش به صورت مستقل اداره می شود که در ۳۲ مرکز جمعیت، پراکندگی جمعیت، خطرپذیری در حوادث، سوانح و سایر مقوله ها یکسان نیست.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تقسیم بندی خودروهای امدادی به استان ها با توجه به خطر پذیری، مسئولیت های استانی و فرا استانی که به صورت منطقه ای دارند انجام خواهد شد و این مهم باید بر اساس شاخص های دسترسی عادلانه و عدالت اجتماعی باشد.
عرفانی به سازماندهی تیم های امدادی اشاره کرد و افزود: زمانی که دانش، مهارت و آمادگی جسمانی محقق شود باید نیروها در قالب تیم هایی سازماندهی شود چرا که کار امداد تیمی است.
وی با تاکید بر اینکه امدادگران و نجاتگران به عنوان عضو تیم امدادی حضور مطلوبی در تیم داشته باشند، خاطرنشان کرد: اعضا باید با همدیگر ارتباط شغلی و خدمتی برقرار کرده تا برآیند این تلاش ها ارائه خدمات رضایت بخش به هموطنان باشد که نیاز به خدمات امدادی دارند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خانم ها نیمی از جمعیت امدادگران و نجاتگران هلال احمر کشور را بر اساس اصول اخلاقی، عدالت اجتماعی، دستورات دینی و طرح انطباق تشکیل می دهند.
عرفانی تاکید کرد: باید از ظرفیت ارزشمند خانم ها در ارائه خدمات امداد و نجات در سطح کشور بهره مند شویم که بر این اساس در کنار تیم های واکنش سریع آقایان، سازماندهی هایی نیز در قالب تیم توانا متشکل از بانوان انجام شده که فعالیت دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: حضور مثمر ثمر خانم ها در عملیات امداد و نجات روز به روز ارتقا و گسترش یابد که در این خصوص نیز هیچ سیاست محدود کننده ای نداریم.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: حدود ۲۰ هزار نفر امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در قالب تیم های پنج نفره داریم که می توانند در پایگاه های امداد و نجات بین شهری اعم از ساحلی، کوهستان، واکنش سریع، سیلاب و غیره فعالیت کنند.
عرفانی تاکید کرد: این تیم ها در فراخوان هایی که نیاز باشد با علاقه، ایمان و باوری که دارند حضور پیدا می کنند و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی درک کرده اند.
وی ادامه داد: این موارد باعث شده تا هلال احمر جایگاه مردمی و اعتماد اجتماعی را داشته باشد و روز به روز در این زمینه قدم های خوبی برداشته می شود.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: شامگاه گذشته همراه با سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان از مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات شمالغرب بازدید کردیم.
عرفانی یادآوری کرد: به منظور ظرفیت سازی و ارتقای ظرفیت ها باید نیروی انسانی کارآمد با آمادگی استانداردهای حداقلی و با دارا بودن آمادگی جسمانی، روانی، دانش و مهارت لازم در حوادث، سوانح و بحران ها حضور به موقع داشته باشند تا بتوانند عملیات موفقی را رقم بزنند.
وی اظهارداشت: مرکز آموزش های تخصصی واقع در مرکز امداد و نجات شمالغرب زنجان که سال ۹۵ افتتاح شده ظرفیت لازم را دارد تا آموزش های بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی در آن انجام شود.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اخذ تاییدیه های لازم برای این مرکز، به عنوان مرکز آموزش های تخصصی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
عرفانی افزود: با هماهنگی سازمانامداد و نجات هلال احمر کشور که متولی آموزش های تخصصی شده است و با برنامه ریزی های استان زنجان نخستین دوره آموزش های تخصصی در مرکز تخصصی شمالغرب زنجان انجام خواهد شد.
گفتنی است، قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از شامگاه گذشته/دوشنبه/ همراه با سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در حال بازدید از پایگاه ها و انبارهای امدادی استان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا