سیاسی و اجتماعی

بنیاد بهشت عرصه‌ای برای به اشتراک‌گذاری ایده‌های ناب است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رییس شبکه تعلیم و تربیت بهشت (بنیاد هم‌افزایی شبکه تعلیم و تربیت) سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این بنیاد عرصه‌ای برای به اشتراک‌گذاری ایده‌های ناب است.
جلالی در اجلاسیه استانی مدیران تشکل‌های فعال تعلیم و تربیت ویژه گروه‌های تربیتی استان زنجان، با یادآوری اینکه زمانی که رژیم بعث عراق، جنگ را به انقلاب نوپای ایران تحمیل کرد، از وجود تجهیزات و نیروی متخصص بهره‌مند نبودیم، اظهار کرد: این در حالی است که قدرت ایمان و اخلاص در این عرصه حرف اول را می‌زد.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توانستند ملت ایران را از گردآب جنگ به سلامت بیرون آورده و جوانان ایران اسلامی نیز استقلال، آزادی و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند.
این مسئول با اشاره به اینکه در آن دوران اکثر کسانی که فرماندهی جنگ را عهده‌دار بودند به تعبیر امروز یا نوجوان و یا تازه جوان بودند، تصریح کرد: با نگاهی به آمار شهدای جنگ تحمیلی خواهیم دید که این نسل مدال ۳۶ هزار شهید نوجوان را بر گردن دارند. جوانان ایران زمین نیز گروه دومی هستند که بیشترین و تاثیرگزارترین شهدای دفاع‌مقدس را به خود اختصاص دادند.
وی با تاکید بر اینکه امروز نیز در عرصه جنگ نابرابر قرار داریم، ادامه داد: امروز نیز همانند دوران جنگ سرد، امکانات و تجهیزات و از همه مهم‌تر نیروی متخصص کافی نداریم، با این وجود از تجربه عظیمی بهره‌مند هستیم و این تجربه به ما آموخت که در برابر ناوهای دشمن اگر چه توان ساختن ناو نداریم اما قادر هستیم با قایق‌های عاشورا آن‌ها را به عقب برانیم.
جلالی با یادآوری اینکه امروز غول رسانه‌ای دشمن با جریان خرده روایت‌های ما در فضای حقیقی و مجازی از پا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: ما امروز به معنای واقعی کلمه در خط مقدم جنگ قرار داریم و از قضا در این خط مقدم، امام و ولی جامعه بیشترین سرمایه‌گذاری و اعتماد را بر روی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم دارد.
وی اضافه کرد: طبیعی است که ما به عنوان خادمان و فرماندهانی که گردان‌های نوجوانان و جوانان را سازماندهی می‌کنیم، نیازمند برگزاری گردهمایی‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های‌مان هستیم تا بتوانیم برنامه‌های‌مان را جدی‌تری در این عرصه داشته باشیم.
معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوان و رئیس شبکه تعلیم تربیت بهشت (بنیاد هم‌افزایی شبکه تعلیم و تربیت) سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: جنگی که امروز پیش رو داریم، جنگ تمام باطل در برابر تمام حق است و امروز وظیفه سنگینی در این عرصه داریم، به همین خاطر جوانان باید در این عرصه میان‌داری و میدان‌داری کرده و ما نیز باید بسترسازی کنیم.
وی با بیان اینکه بخشی از بنیاد ملی نوجوان به صورت مستقل با دختران نوجوان ارتباط دارد، عنوان کرد: این همه جریان نوجوانی کشور نیست و برای اینکه سازمان تبلیغات اسلام بتواند حداکثر فضای نوجوانی کشور را به راهبری منتج کند، نیاز داشت به اینکه فرماندهان این سازماندهی، میدان را پیدا کنند، به همین خاطر «بهشت» یا همان بستر هم‌افزایی شبکه تعلیم و تربیت اسلامی کشور در گام اول اقدام به تشکیل بهشت دختران کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه سفره‌ای در بهشت پهن شده است تا هر ایده و محصول در این سفره گذاشته شده و همه از آن بهره‌مند شویم، گفت: ما در ستاد وظیفه تسهیل‌گری و حمایت داریم، از همه مهم‌تر اینکه روایت‌های پیشرفت بانوان را باید ضریب دهیم تا به گوش دیگران رسیده و امکان تکثیر شدن این محصولات فراهم شود.
جلالی با بیان اینکه در گام دوم کمک خواهیم کرد تا این خروجی‌ها با بسته‌بندی‌های مناسب به عنوان سوغات فرهنگی ایران به تشنه‌گان فرهنگ اسلامی عرضه شود، ادامه داد: دنیا تشنه دریافت این محصولات است و «بهشت» تلاش دارد در فضای بین‌الملل، تشکل‌هایش حرفی برای گفتن داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا