سیاسی و اجتماعیدین و مذهب

بازسازی مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر در طارم 

بازسازی مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر در طارم

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حاشیه مراسم بهره‌برداری و پایان مرمت از مسجد و مصلی شهر آب‌بر در جمع خبرنگاران  از مرمت و بازسازی کلی مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این پروژه با زیربنای نزدیک به ۵۰۰ مترمربع ،از محل کمک‌های مردمی و خیرین و مساعدت‌های اداره اوقاف تکمیل شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی داظهار داشت: پروژه تعمیر، مرمت و بازسازی مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر از یک سال گذشته آغاز شده بود.

وی با اشاره به تکمیل مرمت و بازسازی این مسجد و مصلی در شهرستان طارم، تصریح کرد: بخش زیادی از بودجه مورد نیاز برای این پروژه از محل کمک‌های مردمی و خیرین و بخش دیگر نیز از طریق تسهیلات بانکی به همت هیئت امنای این امامزاده و مسجد تامین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مساعدت‌های اداره کل اوقاف استان زنجان و اوقاف شهرستان طارم در راستای تامین بخش دیگری از بودجه و هزینه‌های تعمیر و مرمت مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر اشاره کرد و افزود: این بنا با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و در مدت یک سال مرمت و بازسازی شده و در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود شبستان ویژه خواهران در مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر، اعلام کرد: شبستان بخش خواهران امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم با زیربنای ۳۰۰ متر مربع نیز مرمت شد.

حجت‌الاسلام کرمی سفیدکاری ورودی شبستان خواهران امامزادگان عوف و هاشم (ع) و نصب پنجره و درب ورودی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بقاع متبرکه برشمرد.

گفتنی است، امروز در مراسم پایان مرمت مسجد جامع و مصلی شهر آب‌بر؛ آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان طارم و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند و و در ابتدای مراسم از امامزادگان هاشم و عوف ع آببر زیارت نمودند.

خبرنگار: نرگس محمودی (کد ۴۶۳۶)

۱۲ اسفند ۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا