علم و فناوری

۸۸ درصد روستاها از خدمات اینترنت برخورداراند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در جلسه شورای مدیران ICT استان زنجان،  با اشاره به ظرفیت شهرستان ابهر به لحاظ وجود دانشگاه های مستقر و وجود جوانان مستعد، گفت این شهرستان می تواند در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش آفرینی کند از این رو لازم است برای تبیین و ترغیب جوانان شهری و روستایی جهت بهره مندی هرچه بیشتر از قابلیت های اینترنت و فضای مجازی برای توسعه کسب و کارهای موجود، یا ایجاد کسب و کارهای فناورانه برنامه ریزی شود و این مستلزم همکاری بین دستگاهی است.

سرایی  گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به همراه سایر حوزه های ذیربط اعم از پست، پست بانک، ارتباطات و دفاتر پیشخوان خدمات دولت با تکیه بر پیشرانی بخش خصوصی آمادگی کمک به بهره برداری از ظرفیت های موجود در شهرستان ابهر را دارد و با همت مضاعف در تلاش است تا اقدامات شایسته ای در سطح این شهرستان صورت پذیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: از مجموع ۵۱ روستای بالای بیست خانوار این شهرستان هم اکنون ۸۸ درصد روستاها از خدمات اینترنت برخوردار بوده و تنها ۱۲ درصد دارای مشکل هستند.

وی خاطر نشان کرد مابقی موارد با تخصیص تجهیزات و اعتبارات لازم در قالب طرح های توسعه ای سال ۱۴۰۱ در دست اقدام قرار خواهند گرفت. در همین رابطه و براساس اقدامات به عمل آمده در سطح استان حضور حداقل یک اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، های وب) در روستا به عنوان هدف وزارت متبوع قلمداد شده و پیگیری کیفیت خدمات در ادامه این روند توسعه ای همواره مورد توجه خواهد بود.

در این جلسه، ذوالقدر ضمن اشاره به پیشرفت های قابل توجه در حوزه ICT در شهرستان ابهر و قدردانی از تشکیل جلسه مشترک میان مدیران و رؤسای دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مشتمل بر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب، مدیریت شعب پست بانک ، اداره کل پست ، مدیریت ارتباطات زیرساخت ، سازمان نظام صنفی رایانه ای ، و انجمن نظام صنفی دفاتر پیشخوان، خواستار توجه بیشتر این مجموعه ها به توسعه شهرستان ابهر در حوزه های مرتبط با ICT شد. وی بر توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در این شهرستان تأکید کرد.

گفتنی است، در جلسه شورای مدیران ICT استان که با حضور ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر برگزار شد مسایل این شهرستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا