اقتصاد

 بدهی بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان مشترکین زنجانی

بدهی بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان مشترکین زنجانی
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رحیم سلیمانی نژاد با اشاره به مطالبات سنگین شرکت گاز استان زنجان از مشترکین خود؛ اعلام کرد: با حفظ حرمت و کرامت مشترکین؛ از این پس موضوع وصول مطالبات به صورت جدی پیگیری و اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از این مطالبات مربوط به بخش صنعت، ۱۲ درصد مربوط به بخش عمومی، ۱۰ درصد خانگی و ۳ درصد نیز مربوط به نیروگاه های استان است؛ خاطر نشان کرد: وصول مطالبات و پرداخت به موقع گاز بهاء توسط مشترکین به عنوان مهمترین منابع مالی پروژه های اجرایی، مصوب شده و لازمه توسعه گازرسانی در استان است.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با اشاره به بدهی ۲۰۶ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومانی واحدهای صنعتی در استان زنجان، افزود: متاسفانه با وجود مساعدت های مکررِ این شرکت با واحدهای صنعتی؛ برخی از این واحدها با عدم پرداخت به موقع گازبهای مصرفی؛ مشکلاتی برای این شرکت ایجاد کرده اند.

مهندس سلیمانی نژاد افزود: مشترکین بد حساب تصور نکنند که با عدم پرداخت گازبهای مصرفی، امکان بخشش وجود دارد؛ آنها با این کار به نگهداری شبکه های گازرسانی صدمه وارد می کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه گاز رسانی به واحدهای صنعتی، این شرکت همکاری و تعامل خوبی با این واحدها داشته و بر همین اساس انتظار می رود با رعایت اصل همکاری؛ شاهد تداوم خدمات رسانی به واحدهای صنعتی استان باشیم.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی هم از جمله این بدهکاران هستند، تصریح کرد: مدیریت مصرف گاز، جلوگیری از هدر رفت انرژی و انتقال آن به بخش های زیرساختی که دارای بیشترین ارزش افزوده و بازده اقتصادی برای کشور هستند، مهمترین رویکرد و هدف از واقعی تر شدن نرخ گازبها است.

مهندس سلیمانی نژاد ضمن تقدیر از مشترکین خوش حساب که با پرداخت به موقع گاز بهاء حامی خادمین خود در حوزه گازرسانی هستند، اظهار کرد: با توجه به گستره خدمات ارائه شده از طرف شرکت گاز استان، اجرای پروژه های گازرسانی و تامین بخشی از منابع یارانه های پرداختی از طریق وصول گاز بهای مشترکین است که پرداخت به موقع قبوض و همیاری مردم در مدیریت مصرف صحیح گاز طبیعی، زمینه ساز توسعه شبکه های گازرسانی، بهره مندی هرچه بیشتر صنایع استان و همچنین حمایت از چرخه تولید و اشتغال و صیانت از محیط زیست خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: درصورت عدم پرداخت گازبهاء یک اخطاریه برای مشترکین صادر می‌شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد؛ در نوبت اول ۲۴ ساعت و در نوبت دوم گاز مشترکین ۴۸ ساعت به طور موقت قطع می‌شود.

مهندس سلیمانی نژاد، با اشاره به متنوع سازی روش‌های پرداخت قبوض گاز گفت: در حال حاضر تمامی مشترکین برای پرداخت قبوض می توانند از روش هایی همچون؛ پرداخت از طریق وب سایت شرکت، تلفن بانک، دستگاه های خودپرداز و همراه بانک استفاده کنند.

وی، درخصوص مشترکین بدهکار افزود: طبق آیین‌نامه، مشترکینی که بدهی آنها از میزان تعیین شده بالاتر ‌رود مشمول قانون قطع گاز قرار گرفته که می بایست در اسرع وقت نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نمایند.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان، اظهار داشت: چنانچه مشترکی گازبهای مصرفی خود را دیرتر از مهلت مقرر پرداخت نماید، مبلغ پرداختی مجدداً در صورت حساب دوره بعدی وی تکرار می شود و مشترک برای رفع آن و به روز رسانی قبض گاز خود می تواند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک شرکت گاز استان زنجان به آدرسzanjan.artadata.ir در بخش اصلاح قبض؛ نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نماید.

مهندس سلیمانی نژاد، با اظهار خرسندی از به روز رسانی مطالبات در بخش CNG های سطح استان گفت: نیاز است با برنامه ریزی مناسب هر چه سریعتر مطالبات را در سایر بخش ها نیز وصول کرده و آن را در راستای سیاست های کلان شرکت بویژه در بخش توسعه گازرسانی هزینه کنیم.

وی، فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش، ائمه جماعات و تریبون نماز جمعه، جلسات شورای اداری استان و شهرستان ها، فرمانداری ها، نشست های حضوری با صاحبان صنایع و جلسات عمومی با مشترکین برای وصول مطالبات معوق و پرداخت به موقع گازبهاء را موثر دانست و افزود: ما دست تمامی عزیزانی که در این مسیر شرکت گاز را حمایت کرده و موجب کاهش این دغدغه ملی می شوند به گرمی می فشاریم و از آنها تشکر می کنیم.

وی، در پایان با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز، بودجه و تامین نقدینگی استان‌ها را بر اساس میزان دریافت و وصول مطالبات پرداخت می‌کند، از مشترکین خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است؛ شرکت گاز استان زنجان در حال حاضر به ۳۷۸ هزار و ۵۶۸ مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استان خدمات ارائه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا