پزشکی و سلامت

برگزاری المپیاد علمی مهارتی کارکنان اورژانس در زنجان

دومین المپیاد علمی مهارتی کارکنان مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی کلان‌منطقه۶ آمایشی کشور به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دومین المپیاد علمی مهارتی کارکنان مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی کلان‌منطقه۶ آمایشی کشور به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برگزار شد.
این المپیاد از صبح پنجشنبه ۹تیر با حضور ۳۹نفر از منتخبین مراکز اورژانس دانشگاه‌های علوم‌پزشکی زنجان، البرز، قزوین، قم و مرکزی و دانشکده‌های علوم‌پزشکی ساوه و خمین آغاز به کار کرد و طی آن آمادگی علمی مهارتی و همچنین آمادگی جسمانی شرکت‌کنندگان در رشته‌های تکنسین عملیاتی، موتورلانس، اتوبوس آمبولانس، پزشک ۱۰۵۰،کارشناس تریاژتلفنی و کارشناس اعزام و راهبری دیسپچ مورد ارزیابی قرار گرفت.
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم افتتاحیه این المپیاد یک‌روزه، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین المپیادهایی افزایش توان عملیاتی و دانش فنی کارکنان اورژانس پیش‌بیمارستانی به صورت انفرادی و دسته‌جمعی است.
دکتر داریوش تقی‌لو با بیان اینکه هرگونه اقدامی بدون دانش کافی منجر به صدمه زدن به مددجو و بیمار می‌شود، خطاب به شرکت‌کنندگان المپیاد علمی مهارتی کارکنان اورژانس قطب ۶ کشور گفت: بهره‌مندی از دانش لازم و مهارت کافی، شما را قادر به انجام اقداماتی در دقایق اولیه‌ی حضور بر بالین بیمار می‌کند که گاهی حتی باکیفیت‌ترین سیستم‌ها و بهترین دستگاه‌ها نیز توانایی انجام آن را ندارند.
گفتنی است، در این المپیاد محمد بابایی و محسن اله‌وردی از مرکز قم به ترتیب در رشته‌های اتوبوس آمبولانس و موتورلانس به عنوان نفرات برتر شناخته شدند. در رشته تریاژ تلفنی، هنگامه سلیمانی از مرکز قزوین و آزاده شهیادی از مرکز قم به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. محمد صادق معصومی از مرکز اراک و اسداله لک‌لو از مرکز زنجان به ترتیب نائل به مقام‌های اول و دوم در رشته تکنسین عملیاتی شدند. در رشته اعزام و راهبری آمبولانس، مجید دوستی از مرکز زنجان و در رشته پزشک ۱۰۵۰ ، شهرزاد آل‌محمد از مرکز قم به عنوان نفرات برتر شناخته شدند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا