اخبار ویژه

حقوق بانوان شاغل در زمان مرخصی زایمان نباید قطع شود

حقوق بانوان شاغل در زمان مرخصی زایمان نباید قطع شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر محسن افشارچی  در جلسه شورای راهبردی جمعیت، با اشاره به دغدغه های مطرح شده در این جلسه، مبنی بر دغدغه و نگرانی‌های بانوان شاغل در دستگاه ها، در خصوص فرزندآوری و مشکلات مربوطه به ویژه برای بانوان با استخدام قراردادی در برخی از دستگاه ها، افزود: هیچ دستگاهی حق ندارد حقوق بانوان شاغل، ازجمله قراردادی ها را به خاطر مرخصی زایمان قطع کند، حتی اگر تعداد این بانوان در این دستگاه ها زیاد باشد.

وی با تاکید بر اینکه، شخصا این مسائل و موارد مربوطه را پیگیری می‌کنم، تصریح کرد: حتی باید یکسری حمایت‌هایی هم از بانوان شاغل که نسبت به فرزند آوری اقدام می‌کنند به عمل آید و امتیازهایی داده شود.

استاندار زنجان، افزایش و حفظ جمعیت در حد استاندارد را دغدغه همه کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: ما نیز باید مثل سایر نقاط دنیا، نسبت به این مورد حساس باشیم و مجموعه ما هم، این موضوع را راهبری می‌کند.

افشارچی با اشاره به سیاست‌های تشویقی در راستای افزایش جمعیت در بسیاری از کشورها هم افزود: در برخی از کشورها مالیات هایی که پرداخت می‌شود، به ازای هر فرزند، بخشی از آن مالیات ها به خانواده ها برگردانده می‌شود.

وی به حمایت های تامین  اجتماعی از مادران و فرزندان هم اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی در این کشورها، حمایت های لازم را از مادران دارای فرزند که همسرانشان آنها را رها کرده اند، به عمل می آورد تا آنها به حال خود در جامعه رها نشوند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در کشور ما وضعیت فرزندآوری و نرخ باروری تا سال ۹۵، مطلوب بود اظهار داشت: این نشان می دهد که مسائل اقتصادی، مانع مهم برای خانواده ها در حوزه فرزند آوری نیست.

افشارچی تاکید کرد: عمده مشکل و مسئله در راستای عدم فرزند آوری خانواده ها و تمایل به تک فرزندی در بین آنها، مسئله و ریشه فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا