سیاسی و اجتماعی

روند تورم در کشور کاهشی است

روند تورم در کشور کاهشی است
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، خلیل قاسملو ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، اظهار کرد: هدف اصلی دولت سیزدهم، اقتصاد است و ریل‌گذاری‌های اقتصادی بر اساس اصولی مانند پشتیبانی از تولید، مانع‌زدایی و … انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه اقدامات باید منتهی به رشد و توسعه شود، افزود: رشد اقتصادی، تورم و نرخ بیکاری شاخص‌هایی برای بیان وضعیت اقتصاد است که اگر هر سه خوب عمل کنند، وضعیت بهبود پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به روند کاهشی تورم، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم کشوری روند کاهشی پیدا کرده است؛ به‌ طوری‌ که میزان تورم اعلام شده تا پایان بهمن امسال ۴۱.۴ درصد است که نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه بهمن‌ماه هم ۳۵.۴ درصد بود که نرخ تورم نقطه به نقطه نیز نیم درصد کاهش یافته است. در تورم منتهی به دی‌ماه امسال، استان زنجان از نظر بالا بودن تورم، استان سوم کشور قرار داشت.

قاسم‌لو با بیان اینکه آمارهای پیش‌نگر حاکی از کاهش تورم است، یادآور شد: بر اساس تورم فصلی احصا شده برای کالاهای خام و نیم‌ساخته، شاخص پیش‌نگر که وضعیت تورم مصرف‌کننده در ماه‌های آتی را نشان می‌دهد، روند کاهشی داشته که برای کاهش تورم استان، جای امیدواری وجود دارد.

وی تورم بخش مواد غذایی را ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان تورم بالا به دلیل سرکوب قیمتی دهه‌های گذشته بوده و دولت سیزدهم به دنبال اصلاح نسبی قیمت‌ها برای کاهش تورم و هزینه‌های مردم در این بخش است.

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۱ درصد است، خاطرنشان کرد: استان زنجان قریب به یک میلیون و ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۵ هزار نفر آن بالای ۱۵ سال و دارای توانمندی اشتغال، ۳۵۵ هزار نفر آن‌ها نیروی کار فعال، ۳۳۵ هزار نفر آنان شاغل و تقریباً ۲۰ هزار نفر بیکار داریم.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا