سیاسی و اجتماعیورزش

فعالیت ۱۴۰ ورزشکار ناشنوا در زنجان

فعالیت ۱۴۰ ورزشکار ناشنوا در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی زنجان از ۱۴۰ ورزشکار دارای معلولیت شنوایی حمایت می‌کند.
محمد محمدی افزود: کنوانسیون حفظ حقوق افراد دارای معلولیت استفاده از زبان اشاره را به رسمیت می‌شناسد و ترویج می‌دهد که این نشان می‌دهد که زبان اشاره با زبان‌های گفتاری برابر است و کشورها را ملزم می‌کند تا یادگیری آن را تسهیل کنند و هویت زبانی جامعه ناشنوایان را ارتقا دهند.
وی گفت: در حوزه توانبخشی ۲۲ هزار و ۲۳۷ نفر را زیرپوشش دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۹ پرونده مربوط به افراد دارای معلولیت شنوایی است و یک هزار و ۳۴۷ نفر از این افراد مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان در ۱۰ روز اول تولد، گفت: بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک می‌کند و این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.
محمدی تعداد دانش‌آموزان دارای معلولیت شنوایی را ۲۶۷ نفر بیان کرد و گفت: در سال گذشته ۵۸ کودک کم شنوا و ناشنوا از خدمات کاشت حلزون، دریافت سمعک، و… بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: این سازمان با توانمندی سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور در جامعه آماده کند که در این راستا پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی، حرفه‌آموزی و مشوق‌های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول از دیگر خدمات بهزیستی است.
محمدی با اشاره به فعالیت ۱۴۰ ورزشکار دارای معلولیت شنوایی گفت: همه مسوولان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که در زمینه ارتقای ورزش افراد دارای معلولیت مسوولیتی برعهده دارند باید برای ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس آنان تمام تلاش خود را در راستای فراهم کردن امکانات به کار گیرند تا ورزشکاران بتوانند با پشتکار بیشتر به تلاش خود ادامه دهند.
وی با تاکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب در راستای دسترسی برابر به فرصت‌ها و امکانات عمومی افزود: استفاده از علائم هشدار دهنده، طراحی اپلیکیشن‌های ویژه حوادث افراد دارای معلولیت، تجهیز ادارات و دیگر ارگان‌ها به سامانه‌های تصویری و نوشتاری از مهمترین فعالیت‌ها در حیطه مناسب‌سازی و برابری فرصت‌ها برای افراد دارای معلولیت شنوایی در هنگام بروز حوادث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا