سیاسی و اجتماعی

اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان تعیین تکلیف می‌شود

اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسعود بیات منش ظهر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه ثبت نام از طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در حال انجام است، گفت: تاکنون بیش از ۵۶ هزار و ۵۸۹ نفر زنجانی در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر مجرد هستند.

وی اظهار کرد: شهرستان زنجان با بیش از ۴۱ هزار و ۴۶۱ نفر، بیشترین تعداد ثبت نامی ها در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه طبق برآورد انجام گرفته بیش از ۷۰ درصد از ثبت نام کنندگان در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن، واجد شرایط برای مسکن دار شدن هستند، گفت: این تعداد ۳۰ هزار نفر زنجانی را شامل می‌شود.

بیات منش با اشاره به اینکه پایش متقاضیان در حال انجام است، تاکید کرد: اولویت ما در فاز اول ۵ هزار نفر در سطح استان است که با توجه به سن افراد، وضعیت تاهل و عائله‌مندی براساس (تعداد افراد خانواده) متقاضیان به بانک معرفی و تشکیل پرونده خواهند داد.

وی با بیان اینکه سامانه استعلام مالکیت مشکلاتی دارد، افزود: در حال پیگیری برای رفع مشکل سامانه هستیم تا به زودی این مشکل رفع شود و در این میان پایش افراد مجرد در سطح آخر انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به زمان پایش ثبت نام کنندگان در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: برای این کار یک سال زمان نیاز است که در این میان برای پایش ۵ هزار نفر اول، فقط سه ماه فرصت لازم است تا کار پرونده آنها به مرور تکمیل شود.

بیات منش تاکید کرد: طبق تکلیف ارائه شده به استان مقرر شد در مرحله اول سهم دو سال استان را به صورت یک جا شروع کنیم و در دو سال بعدی در یک فرصت یک ساله، زمین برای فاز دو تامین شود.

وی به اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان اشاره کرد و ادامه داد: در طرح «جامع شهر زنجان» برای توازن بخشی به منطقه غرب و شرق زنجان، این اراضی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شده و شهرک‌ها به صورت یکپارچه ایجاد شود تا ارزش افزوده و توسعه منطقه بالا رود و جلوی سکونت گاه‌های غیر رسمی گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از همکاری خوب بانک مسکن قدردانی کرد و گفت: با همکاری خوب مدیرعامل شعب بانک مسکن استان، اولین استان هستیم که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را اخذ کردیم و طبق برنامه ۱۵ هزار واحد هم تا پایان سال عقد قرار داد خواهد شد.

بیات منش با اشاره به اینکه ثبت اسناد به ازای هر استعلام ۵۵ هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند، افزود: یکی از گلوگاههایی که طولانی شدن مدت پالایش را در پی دارد، ثبت اسناد است که می‌بایست با افزایش نیرو و تسهیل ارسال جواب استعلام‌ها این مشکل برطرف گردد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی که در کشور انجام شده و به استان‌ها تکلیف شده در طول چهار سال باید بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته شود، خاطر نشان ساخت: سهم استان زنجان در طی ۲ سال حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی است که این روند محقق شده و در این میان ثبت نام مرحله اول ۱۶ هزار واحد شروع شده و با تخصیص ۴ هزار ثبت نامی جدید، سهم دو سال تکمیل خواهد شد.

مباحث فرهنگی و مذهبی در پروژه‌های مسکن زنجان مورد تاکید است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر، ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

بیات منش از اضافه شدن یک کارگزاری مسکن در منطقه مهر آرا در شهر زنجان خبر داد و بیان داشت: سایت مهرآرا سومین سایت در شهر زنجان است که ثبت نامی ها جدید مسکن در این سایت خواهد بود و همچنین در شهر ابهر با همکاری مجموعه معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد قرار داد کارگزاری منعقد شده است.

وی گفت: شهرداری زنجان در روند پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان همکاری خوبی دارد و تشکر می‌کنم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه به مباحث پیوست فرهنگی و مذهبی در دو سایت مسکن توجه خواهد شد، افزود: جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان با هیئت امنای خاتم داشتیم تا از ظرفیت این هیئت امنا استفاده کنیم و فضاهای مذهبی و فرهنگی در سایت‌های مسکونی احداث شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا