پزشکی و سلامت

وجود ۲۲۲ باب خانه ی هلال در استان زنجان

وجود ۲۲۲ باب خانه ی هلال در استان زنجان

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه های هلال در شهرداری و کارخانه چینی نور خرم دره، شمار این خانه ها در مراکز شهری و روستایی استان به ۲۲۲ مورد رسید.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: راه اندازی خانه های هلال به منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث انجام می شود.
وی اظهارداشت: برای تحقق این مهم در تلاش برای گسترش خانه های هلال و توسعه آموزش های امدادی در مراکز شهری و روستایی، ادارات، کارخانه ها و شرکت های تولیدی شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار و ۴۰۰ عضو در خانه های هلال استان داریم، گفت: بعد از افتتاح خانه های هلال، جذب و عضوگیری از داوطلبان آغاز و این علاقمندان از آموزش های امدادی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.
موسوی، ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر استان زنجان را یکی از اهداف راه اندازی خانه هلال بیان کرد و اظهارداشت: آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی از مهمترین برنامه های آموزشی است.
وی یادآوری کرد: راه اندازی خانه های هلال در راستای تحقق برنامه های پنج ساله جمعیت هلال احمر و ارتقای شاخص مشارکت های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن مناطق مختلف در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه هنگام بروز حادثه، راه اندازی خانه های هلال در زمینه فعالیت های بشر دوستانه ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا