پزشکی و سلامتاخبار ویژه

منصرف کردن مادران از سقط فرزندانشان افتخار بزرگی است

منصرف کردن مادران از سقط فرزندانشان در حقیقت افتخار بزرگی است و اجرای این طرح که به صورت جدی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سیده فائزه موسوی در مراسم بزرگداشت روز ماما که امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، گفت: نقش ماما به عنوان کسی که شادی را به مادر بعد از ۹ ماه تحمل رنج بارداری هدیه می‌کند بسیارحائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: ماما کسی هست که درد و رنج را به شادی تبدیل می‌کند و با دست‌های مهربانش برای اولین بار عشق را به مادر تقدیم می‌کنند وی به عنوان اولین نفر می‌تواند مادر را ترغیب کند که به تربیت انسان کامل بپردازند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده با بیان اینکه مدتی شرایط و سیاست‌های کشور این ظرفیت را از ماماها گرفته بود تا بتوانند فرزندان زیادی را به مادرانشان بسپارند، اظهار کرد: ولی در شرایط کنونی این فرصت به وجود آمده است تا کمک کننده باشید برای مادرانی که سخت‌ترین و زیباترین لحظات زندگیشان رو تجربه می‌کنند، صحنه و دقایقی زیبایی را برایشان به وجود بیاورید تا دوباره بتواند این تجربه و سختی را به جان بخرد و در مسیر جامعه جوان قدم بردارد.
موسوی افزود: مسئله مادری و جایگاه آن و نقشی که مادر می‌تواند در انسان سازی و تعالی انسان و جامعه داشته باشد، دوباره باید باز تعریف شود و ماماها به عنوان بازوهای خیلی مهم در تحقق این امر به شمار می‌آیند تا این اتفاق مهم رخ دهد.
این مسئول با اشاره به نرخ پایین رشد جمعیت و باروری در زنجان، گفت: استان زنجان جزو استان‌هایی هست که حتما باید در مسئله جوان شدن جمعیت تلاش‌های بیشتری را به کار بندد و باید مراقب باشیم تا جامعه ما به سمت سالمندی و پیری پیش نرود. توجه داشته باشیم برای جلوگیری از این مسئله زمان زیادی نداریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با دغدغه‌ای که ماماها در کمک و هدایت مادران دارند، حتما دست مادران را خواهند گرفت تا از به وجود آمدن فاجعه‌ی پیری جامعه جلوگیری شود، با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و در یک بخش دیگر ماماها کمک کننده این جریان خواهند بود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح نفس و نتایجی که از آن به دست آمده است گفت: منصرف کردن مادران از سقط فرزندانشان در حقیقت افتخار بزرگی است و اجرای این طرح که به صورت جدی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شده است، مصداق آیه “ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا” است که با نجات هر انسان از سقط و نابودی هزاران انسان از قِبل آن نجات می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا