اخبار ویژه

حل مشکلات واحدهای تولیدی از اهداف کارگروه تسهیل می باشد

حل مشکلات واحدهای تولیدی  از  اهداف کارگروه تسهیل می باشد

 

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، محسن افشارچی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بر لزوم توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع آنها تاکید کرد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی سهم عظیمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید و اقتصاد دارند و بنابراین لازم است که از همه اختیارات و امکانات خود در رفع موانع پیش روی آنها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها باید در رفع مشکلات حوزه تولید، همکاری لازم را داشته باشند، افزود: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود نسبت به امهال برای بازپرداخت اقساط معوق واحدهای تولیدی همکاری داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین درخصوص اجرای دستورالعمل تامین مالی زنجیره‌ای (SDF) واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها خاطر نشان کرد: این دستورالعمل، پیچیدگی‌هایی دارد اما هم به سود دولت، هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی است و می‌تواند رونق تولید را به همراه داشته باشد.

مقام عالی استان با انتقاد از برخی سنگ اندازی‌های برخی از مدیران استانی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، تصریح داشت: هدف از تشکیل جلسات این است که مشکل مردم را رفع کنیم ولی در صورتیکه بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، ابزار و راهکار مورد نیاز را برای اقدام به کار خواهیم گرفت.

گفتنی است؛ در این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در خصوص مشکلات و موانع ۱۰ واحد تولیدی با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط و به ریاست استاندار زنجان، پس از بحث و تبادل نظر، راهکارهایی هم در قالب مصوبات کارگروه، ارائه شد.

همچنین تقسیط بدهی‌های تامین اجتماعی، شبکه بانکی، تامین آب واحدهای صنعتی از محل تصفیه خانه شهر زنجان، پذیرش دفترچه های قرارداد شرکت شهرک های صنعتی به عنوان وثیقه از طریق شبکه بانکی با استناد به نامه دادستانی کل کشور، آزاد سازی وسایل مازاد بر نیاز واحدهای تولیدی که محل اجرای طرح آنها در رهن بانک ها است از جمله اصلی‌ترین مصوبات مسائل موردی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز در استانداری بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا