سیاسی و اجتماعی

لزوم فعالیت موسسات جهت کمک به افراد کم توان و آسب پذیر جامعه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، از شعبه روستایی موسسه خیریه ترنم مهر باران بازدید و در جریان روند کمک‌رسانی و ارایه خدمات این موسسه خیریه به جامعه هدف قرار گرفت.
بازرگان از خدمات شایسته ای که در این مجموعه به جامعه هدف به خصوص کودکان و بانوان آسیب پذیر ارائه می شود ، ابراز خرسندی نمود از تلاش‌های مدیران و دست اندرکاران موسسه خیریه قدرانی کرد.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های موسسات خیریه و نقش آنها در کمک به افراد کم توان ،آسب پذیر جامعه، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه وجود موسسات خیریه می‌تواند در حل بخشی از مشکلات این افراد تاثیر به سزایی داشته باشد.
بازرگان با اشاره به اهمیت اشتغال به عنوان یکی از نیازهای اصلی بانوان سرپرست ، ‌افزود: در جامعه امروز فرد بدون مهارت فردی ناتوان شمرده می‌شود اما اگر بتوانند مهارت های شغلی و اجتماعی کافی کسب کنند می‌توانند کسب درآمد کنند مستقل باشند ونقش موثری در جامعه داشته باشند و این در افزایش اعتماد به نفس و همچنین نقش موثری دارد.
گفتنی است، موسسه ترنم مهر باران با رویکرد رفع شرایط سخت، ارتقا کیفیت زندگی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کودکان کار در کارگروه تخصصی با موضوع حمایت و توانمند سازی به فعالیت می پردازد.
منابع مالی این خیریه توسط خیرین تامین می شود و تا کنون کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و سالمندان تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات جامع حمایتی و معیشتی با حفظ کرامت انسانی بهره‌مند شده اند.
متفاوت ترین عملکرد موسسه در واحد اشتغال است که این واحد مهمترین بخش امور خیریه است که خدمات رسانی را راهبری می کند.
در راستای تعامل و همکاری اداره کل ورزش و جوانان با این موسسه ،کودکان و نوجوانان تحت پوشش این مرکز به طور رایگان در کلاسهای ورزشی می توانند شرکت نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا