پزشکی و سلامت

تشدید محدودیت‌ها  نظارت‌ها در شرایط وضعیت قرمز کرونایی

تشدید محدودیت‌ها  نظارت‌ها در شرایط وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به قرار گرفتن ۵شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: در این وضعیت، قطعا محدودیت‌ها بیشتر شده و نظارت‌ها تشدید می‌شود.
دکتر مشهود تقی‌لو افزود: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت قرمز، شهرستان ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون با افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، نمودار سرپایی به قله‌ی موج ششم رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه تعداد بیماران بستری شده‌ی کرونایی هم در حال افزایش است و همین موضوع باعث تغییرات رنگبندی کرونا در استان شده است.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری با محدودیت‌های اعمال شده، حتما در هفته‌های آینده وضعیت بهتری پیدا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های میدانی به عمل آمده، بیشترین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محل‌های اقامه نمازهای جماعت و جمعه، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس این بررسی، کمترین میزان رعایت در بین مردم در نانوایی‌ها، تالارها و رستوران‌ها می‌باشد.
دکتر تقی‌لو با اشاره به اینکه در حال حاضر کنترل کرونا در کشور و به تبع آن در استان به صورت مدیریت هوشمند انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی برای ادامه‌ی فعالیت حتما باید کدرهگیری داشته باشند. به این معنا که اطلاعات خود را بر بستر سامانه امید بارگذاری کرده و QRکد مربوطه را از سامانه اخذ نمایند.
وی تصریح کرد: واحدهایی که فاقد کدرهگیری باشند و پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند قطعا پلمب شده و از فعالیتشان جلوگیری به عمل می‌آید.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه گروه سنی زیر ۵سال بیشترین ریسک ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر شهرستان‌های استان، مهدهای کودک تا یک هفته تعطیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: مادرانی که دارای فرزند زیر ۶سال هستند، می‌توانند با توافق اداره، به صورت دورکاری به کار خود ادامه دهند.
دکتر تقی‌لو در خصوص تعطیلی مدارس گفت: اگر یک کلاس درگیر شود همان کلاس و اگر دو کلاس درگیر شود کل مدرسه تعطیل خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون دوز سوم، اظهار کرد: در بین بیمارانی که در حال حاضر بستری شده و بدحال هستند، می‌بینیم که هرچه دوز واکسن بیشتری دریافت کرده‌اند، درگیری منتهی به بستری و آی سی یو و در نتیجه فوت کمتر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا