پزشکی و سلامت

اجرای طرح ملی دادرس همزمان با دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان زنجان

اجرای طرح ملی دادرس همزمان با دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در دهمین مرحله اجرای دادرس چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان تحت پوشش برنامه های آموزشی این طرح ملی قرار می گیرند.

دکتر سید قاسم موسوی افزود: اجرای طرح ملی دادرس “دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت” همزمان با دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان زنجان آغاز شده است.
وی اظهارداشت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوعد‌وستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح زیر نظر معاونت جوانان هلال احمر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس مقطع اول و دوم متوسطه در حال برگزار است به طوریکه در هر مدرسه ۲ تیم ۱۴ نفره از دانش آموزان با ۲ نیروی ذخیره تشکیل می شود.
موسوی یادآوری کرد: این تیم های دانش آموزی توسط مربیان مهارت های مربوط به کمک های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم ، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.
وی افزود: این آموزش ها از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد که پس از فروکش کردن بیماری کرونا المپیادهای درون مدرسه ای در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف تعیین شده خود و در راستای فعالیت های بشر دوستانه، آموزشی و امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی جوانان و نوجوانان گام بر می دارد.
موسوی خاطرنشان کرد: براین اساس این سازمان توانمندی های امدادی، شاخص های سلامت جسمی و معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانان توانمند با روحیه بشر دوستانه و نوعدوستی بکار می گیرد.
وی ادامه داد: این سازمان یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین تشکل هایی است که فعالیت های خود را برا اساس اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله انسانیت، خدمات داوطلبانه و جهان شمولی تعریف کرده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی دادرس یکی ازبرنامه های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می رود که در تلاش برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، افزایش آگاهی و مهارت های لازم برای آنها هنگام رویارویی با سوانح و بالایاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا