اقتصاد

 به دنبال افزایش میزان سرمایه‌گذاری و بهره‌وری هستیم

 به دنبال افزایش میزان سرمایه‌گذاری و بهره‌وری هستیم

به گزارش پایگاه آسمان زنجان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد استان، گفت: از محل تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، سهم این استان ۸۰۰ میلیارد تومان است که در قالب تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی است و در این میان دستگاه‌ها، برای دریافت این منابع با بانک‌ها رایزنی می‌کنند.

رامین میرزایی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی استان به دنبال افزایش میزان سرمایه‌گذاری و بهره‌وری هستیم، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دستگاههای اجرایی در این خصوص درحال فعالیت هستند که همه این برنامه‌ها جمع بندی و به استانداری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از تایید طرح توسط استاندار زنجان در جلسه اقتصاد مقاومتی این موارد بحث شده و قبل از پایان سال نهایی خواهد شد اضافه کرد: ایده هایی در استان در حال انجام است که بر روی رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری کار می‌کنیم و سرمایه گذرانی مایل هستند این طرح و ایده ها را ببینند.

این مسوول ادامه داد: زنجان جزو معدود استان‌هایی است که در این زمینه کار می‌کند و امیدواریم دستگاه‌های مسوول در جذب اعتبارات لازم تلاش بیشتری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ۱۴۸ میلیارد تومان سهم صنعت و معدن از تبصره یاد شده است، ادامه داد: بر این اساس ۷۰ درصد این رقم برای سرمایه در گردش و ۳۰ درصد سرمایه ثابت در نظر گرفته شده است.

ناصر فغفوری افزود: بر این اساس با سه بانک صنعت و معدن، توسعه معادن، ملت و بانک آینده قرارداد بسته و مقرر شده است که سه برابر سرمایه در گردش توسط بانک ها و یک برابر تسهیلات سرمایه ثابت را شامل می شود.

رییس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه اصناف به‌ موازات دولت و بخش خصوصی در آموزش و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند گفت: به‌جرات می‌توان گفت اصناف بالاترین اشتغال‌زایی را در استان دارند.

وی اظهار داشت: اصناف هرگز برای گرفتن حق خود در مقابل استانداری و فرمانداری تجمع نکرده‌اند و این گروه خود را از دولت و حاکمیت می‌دانند.

این مسوول با بیان اینکه سهم اصناف از تسهیلات اشتغال‌زایی کم بوده و کمتر مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات بخش اعظمی از تولید نیز بر عهده اصناف است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا