یادداشت و مقالات

خصوصی سازی سرخابی ها و امواج لیبرالیسم اقتصادی!

خصوصی سازی سرخابی ها و امواج لیبرالیسم اقتصادی!

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، این روزهای اُمیکرونی که مردم حال و حوصله خودشان را هم ندارند باز هم شگفتانه های مملکت هم زیاد شده و یک عده به سیم آخر زده اند! یک نفر سه روزه عضو هیات علمی می شود و بلافاصله هم رئیس علوم پزشکی دانشگاه ولایت شان! همزمان یک نفر دیگر عجالتاً سر زنش را بیخ تا بیخ می برد و همانند شکارچیان مرفه و بدون درد و خونریزی که تروفی( سر بریده شکار) در دست می گیرند، در خیابان هلهله و پایکوبی می کند! پلیس اسلحه اش را مقابل شرور بیرون می کشد و هر چه ما فریاد می زنیم بزنش… بزن دیگه… کسی صدای ما را از پشت شیشه دوربین مدار بسته نمی شنود و تیغ تیز زنگی مست گلوی مامور بیگناه را می درد! وزیر آموزش و پرورش از کم اهمیت بودن سویه جدید می گوید و معتقد است هیچ جای دنیا به خاطر اُمیکرون مدارس را تعطیل نمی کنند! دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی هم معتقد است گرانی ۱۰۰ درصدی برنج تقصیر دلالان است و دیواری کوتاه تر از دلالان نمی یابد! آدم از اینهمه تضاد دیالکتیکی موجود در جامعه که منجر به رفع انحصار کلامی در گفتمان فرا طبقه‌ای رها شده است در شگفت می ماند. ما در کدام عصر زندگی می‌کنیم که هر کس هر کاری که خواست می کند و هر حرفی را خواست می‌زند و هر دلیلی را که خواست می‌آورد و توسط هیچکس مؤاخذه نمی‌شود و تازه می‌گوید که شاهدانش در راهند؟ اگر هم شاهدانش نرسیدند موضوع را سیاسی می کند تا کسی پی داستان را نگیرد!
حال این لابلا و در میان این هیر و بیر، یک عده شادمان و سرمست از خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس و ارائه سهام این دو باشگاه تا آخر همین بهمن در بورس سخن می رانند و در صددند مدیریت این دو تیم را غیر دولتی کنند تا امواج لیبرالیسم اقتصادی، بدون پارازیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در هوا جولان دهند و سود سرشار ریالی و دلاری به حساب های این دو باشگاه پر طرفدار سرازیر شود؟ هر چند ما بخیل نیستیم و شادی هواداران و مدیران باشگاه شادی ما هم هست فقط یک سوال این وسط مطرح می شود که فقط برای پرسیدن است و جسارتاً منتظر جواب از کسی نیستیم. به قول قیصر خدا بیامرز «ای خواهشی که خواستنی تر ز پاسخی / با چون تو پرسشی چه نیازی جواب را!»
و اما سوال اینکه دو شرکت مفخم «ایران خودرو» و «سایپا» که اخیراً آقای پلیس با آنها شوخی کرده که ارابه مرگ تولید می کنند، با وجود انحصار در تولید و عرضه و قطعه و قیمتگذاری، واردات، پیش فروش و فروش ارابه ببخشید خودرو در کسری از ثانیه و حمایت وزارت صنعت، نمایندگان،محیط زیست، استاندارد، بانک مرکزی و … باز هم سالانه چند هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی زیان های انباشته دپو شده و بیات شده سال های قبل می گذارند؛ حالا چطور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این اقتصاد بوتاکس کرده و تزریقی، با آورده ای نزدیک به چند صد بدهکار و ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی قرار است به سود برسند و دل هواداران را شاد کنند و الله اعلم؟! البته خدا را چه دیدید؟! یک وقت هم دیدید که سر سیم وصل شد و در کوچه سرخابی ها هم عروسی شد و ما ضایع شدیم! خداوند مبارک گرداند…

به قلم؛ وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا