فرهنگ و هنر

برگزاری کارگاه تخصصی گرافیک حوزه هنری زنجان

برگزاری کارگاه تخصصی گرافیک حوزه هنری زنجان

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، استاد رضا نجفلو در کارگاه و نشست تخصصی گرافیک حوزه هنری زنجان به بررسی شباهت ها و تفاوت های ویژگی‌های هنر گرافیک در دوران حاضر و سال‌های ۵۷ پرداخت.
گفتنی است، در این کارگاه که استاد رضا نجفلو پیشکسوت گرافیک استان و نقی واسعی از فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرجویان علاقمند به رشته گرافیک و طراحی پوستر حضور داشتند، در خصوص دیوارنویسی‌‌ها و کلیشه‌ها دوران انقلاب ۵۷ و ویژگی‌ المان‌های مورد استفاده در طرح و پوسترهای آن دوران صحبت شد.
استاد نجفلو پس از بیان شباهت ها و تفاوت‌های هنر گرافیک در هنرهای تکنولوژیک و ابزارهای دیجیتال و ابزارهای دستی و آنالوگ به بیان ویژگی‌های خاص اواخر دهه پنجاه و دهه شصت پرداخته و فضای انقلاب اسلامی سال ۵۷ را از منظر هنرهای تجسمی و به خصوص گرافیک مورد کنکاش قرار داد.
وی گفت: در دهه شصت، حضور جوانان در جبهه‌های جنگ و نیاز داشتن به تبلیغات به خصوص و نیاز به پوستر و اعلان با کارکردهای بسیار زیاد و مختلف سبب شده بود که هنر گرافیک جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد و ادامه داد: در این دهه بسیاری از پروسه‎های طراحی‌ها با استفاده از تصاویر شهدا با استفاده از تکنیک‌های دستی طراحی و تصویرسازی می‌شد که حس و حال دلنشینی را به آثار گرافیک این دوره می‌داد.
اجرای تکنیک‌های طراحی پوسترسازی در دهه شصت به نام چاپ ترافارد و کلیشه در حضور هنرجویان علاقمند به رشته گرافیک بخش پایانی کارگاه تخصصی بررسی دیوارنویسی، کلیشه‌ها و آثار گرافیک در روزهای انقلاب ۵۷ بودف که در حوزه هنری زنجان برگزار گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا