فرهنگ و هنر

نویسنده کتاب«گم‌شده دره سبز»درگذشت

نویسنده کتاب«گم‌شده دره سبز»درگذشت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، «سیده مریم بازرگانی» هنرمند متعهد و نویسنده ادبیات پایداری و عرصه دفاع مقدس، در شامگاه یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.
حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت درگذشت نویسنده ادبیات پایداری استان پیام تسلیتی صادر کرد، در این پیام آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
نویسنده کتاب «گم‌شده دره سبز» درگذشت.
«سیده مریم بازرگانی» هنرمند متعهد و نویسنده ادبیات پایداری و عرصه دفاع مقدس، در شامگاه دار فانی را وداع گفت.
خبر همین‌قدر کوتاه و سنگین بود. باورش سخت بود. از پاییز سال ۹۲ که با شرکت در کارگاه‌های آموزش داستان و خاطره‌نویسی حوزه هنری زنجان و تهران نوشتن را با جدیت آغاز کرد، هیچ جلسه‌‌ای را از دست نداد و شایسته‌‌تر آنکه هیچ جلسه نقد و رونمایی و کارگاه داستان و خاطره‌نویسی را از حضورش بی‌بهره نگذاشت.
با دیدن پشتکار زیاد و قبول رنج سفرهای هفتگی به تهران برای تکمیل آموخته‌‌هایش از «مرتضی سرهنگی و مجید قیصری» می‌دانستیم که شاهد ظهور نویسنده‌ای خاص خواهیم بود نویسنده‌­ای که علاوه بر دانش و هنر نوشتن، معنویت و اخلاق را هم با آن عجین خواهد ساخت و چه زود، در مدت کوتاهی با انتشار «گمشده‌‌ی دره‌ی سبز» در سال ۹۵ حدس‌مان را به یقین تبدیل کرد. و با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر در ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸ شاهد رونمایی این کتاب در حوزه هنری بودیم.
«گمشده‌ی دره‌ی سبز» خاطرات آزاده سرافراز «محمدعلی کاظمی» ماحصل مصاحبت و شاگردی استاد مرتضی سرهنگی در حوزه هنری است. حیف و صد حیف که دست اجل خیلی زود ما و جامعه‌ی هنری استان را از وجودش و مخاطبان را از هنرش محروم کرد و حتی فرصت اتمام کار نیمه‌­تمامش را نداد.
کتاب نیمه‌تمام خاطرات نقاش قهوه‌‌خانه‌‌ای، استاد «اژدر محمودی» و کتاب خاطرات غواصان دریادل زنجانی، تا ابد این روز و این رفتن را در ذهنمان جاودان خواهد کرد.
درگذشت «سیده مریم بازرگانی» هنرمند متعهد و نویسنده ادبیات پایداری و عرصه دفاع مقدس ضایعه‌ای بس دردناک است، این غم بزرگ را به خانواده‌­ی محترم ایشان، جامعه‌­ی هنری، اهالی ادبیات و نویسندگان استان تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه مغفرت و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
روحش شاد و یادش جاودان.
گفتنی است، مراسم تشییع پیکر این نویسنده امروز سه‌شنبه ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در بهشت زهرای زنجان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا