اخبار ویژه

استقلال فرهنگی، نمایش و معرفی داشته هاست

استقلال فرهنگی، نمایش و معرفی داشته هاست

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، محسن افشارچی در جلسه ستاد راهیان نور استان با اشاره به اینکه در زمان حاضر در جشن های پیروزی ایام الله دهه فجر هستیم، افزود: این دهه را به خاطر استقلال جشن می‌گیریم، چیزی که قبل از سال ۵۷ نداشتیم و با تمام هزینه هایی که برای این انقلاب دادیم دستاوردهای ارزشمندی را نیز در راستای حفظ استقلال کشو، پله به پله کسب کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر کشورمان مستقل تر شده است، اضافه کرد: در این میان مهمترین بخش استقلال کشورمان، دستیابی به استقلال سیاسی است، یعنی اینکه مقدرات کشورمان به دست خودمان است، در حالیکه قبل از انقلاب، شاهان مملکت ما را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تعیین می کردند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استقلال سیاسی کشورمان به نقطه خوبی رسیده ایم و در کنار آن هزینه نیز می دهیم تا سرنوشت کشور در اختیار خودمان باشد، ادامه داد: مبنای این استقلال سیاسی، همان استقلال اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال امنیتی کنونی کشورمان به برکت خون شهدا و جانفشانی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بدست آمده است، اظهار داشت: آرامش و امنیت کنونی کشور را مرهون شهدا هستیم و بر این اساس باید رشادتهای آنان را به نسل جوان نشان دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان با اعمال تحریم ها در صدد گرفتن استقلال اقتصادی ما هستند، ادامه داد: بر این مبنا باید به سمت تقویت بیشتر این بخش حرکت کنیم تا از تکانه ها آسیب نبینیم.

وی به موضوع استقلال فرهنگی کشور نیز اشاره کرد و گفت: استقلال فرهنگی یعنی اینکه نسبت به داشته های این بخش اعتماد به نفس داشته باشیم، اگر حوزه های فرهنگی، امنیتی و اقتصادی بلرزد، استقلال سیاسی نیز خواهد لرزید.

افشارچی با اشاره به اینکه استقلال فرهنگی به معنی نمایش و معرفی داشته هایمان است، افزود: این موضوع به این معنی است که داشته هایمان تحت تاثیر داشته های دیگران قرار نگیرد و در واقع مقدرات فرهنگی را در اختیار خود داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از روشهای فریاد زدن این ارزش ها، راه اندازی کاروانهای راهیان نور است، ادامه داد: مسیری که می رویم، در مسیر استقلال کشورمان است و در این میان برپایی اردوهای راهیان نور اثرگذاری فراوانی دارند، بطوریکه دانشجویانی که به این منطقه اعزام شدند پس از برگشت متحول شده اند.

وی با اشار به اینکه مناطق راهیان نور وجب به وجب با خون شهیدان آغشته شده است و شاید بتوان گفت، چیزی کمتر از خاک کربلا نداشته باشد، اظهار داشت: بر این اساس بهتر است خود مسوولان دستگاه‌های متولی امر برنامه ریزی دقیق داشته باشند، دستگاهها نیز موظف به همکاری برای اعزام راهیان نور هستند که این کار، درصورت مساعد شدن شرایط کرونایی انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا