سیاسی و اجتماعی

ثبت حضور حماسی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی در انتخابات ۱۱ اسفند در قاب شبکه اشراق

2 هزار و 400 دقیقه برنامه در صداوسیمای استان زنجان حاصل تلاش خستگی ناپذیر همکاران رسانه استانی در به تصویر کشیدن حماسه مردم ولایتمدار استان زنجان در روز برگزاری انتخابات 11 اسفند بود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، همزمان با ۱۱ اسفندماه و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ویژه برنامه هایی صداوسیمای استان زنجان از ساعت۶:۳۰ صبح آغاز شد.
رسانه استانی برای پوشش روند انتخابات از کلیه امکانات و تجهیزات خود بهره برد .
استقرار ۲ واحد سیارتلویزیونی ، یک واحدSNG ، ماکروویو پرتابل، اوی وست، خطوط پشتیبان فیبر نوری و …. از جمله تمهیدات پوشش این رویداد مهم ملی بود.
در این راستا شبکه اشراق ویژه برنامه خود با عنوان «شور حضور» را از استودیوی شهید قربانی و محل دانشگاه علوم پایه از ساعت ۶:۳۰ شروع کرده و تا پایان زمان رأی گیری یعنی ساعت ۲۴ ادامه داشت .
در این ویژه برنامه تصاویر زنده حضور پرشور در پای صندوقهای رأی از حوزه های انتخابیه مجتمع آموزشی قائم و آموزشگاه باغچه بان، کوی فرهنگ، حسینیه اعظم و روستاهای سهرین و … از شبکه استانی اشراق و شبکه های سراسری همانند یک، دو، سه، چهار، خبر، افق به صورت زنده پخش شده و پیام اتحاد و همدلی مردم استان را به سمع و نظر مخاطبان رساند.
حضور میهمانان از اقشار مختلف مردمی ازجمله ورزشکاران، هنرمندان، اساتیدحوزه و دانشگاه، شعرا و نویسندگان همچنین خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و گرو ههای مختلف سرود ، پخش سرودهای حماسی و وله های مختلف، ارتباط مستمر و متعدد با واحدهای مستقر در حوزه های انتخابیه و به تصویر کشیدن صحنه های ناب از حضور مردم در انتخابات از آیتمهای این ویژه برنامه بود.
پخش سیما هم آیتم ها و برنامه های متعددی را تدارک دیده بود که در فواصل مختلف پخش شد.
رادیو استانی هم همگام با شبکه اشراق از ساعت ۶:۳۰ صبح در قالب ویژه برنامه زنده «جانیم ایرانیم» ضمن پوشش کامل فرآیند انتخابات، با برقراری ارتباط مستقیم با شبکه های مختلف سراسری و استانی حال و هوای حماسه بزرگ مردم انقلابی استان زنجان در ۱۱ اسفندماه را به سمع مخاطبان رساند.
برقراری ارتباط زنده با نقاط مختلف استان، ارتباط مستقیم متعدد با ستاد انتخابات استان، برگزاری مسابقه پیامکی واهداء ۴۵ کارت هدیه ۲ میلیون ریالی به ۴۵ نفر، پخش تماس های مردمی، گزارش زنده مردمی از صندوق های اخذ رای در سراسر استان، حضور خوانندگان، هنرمندان و برگزیدگان و نخبگان در استودیو و پخش سرودهای حماسی از آیتم های این برنامه رادیویی بود.
معاونت خبرهم در روز انتخابات با اختصاص ۱۰ بخش خبری سیما و ۱۰ بخش خبری صدا روند برگزاری انتخابات را پوشش داد .
سه گزارش زنده ویژه خبری، ارتباط زنده با شبکه خبر، پوشش خبری ۲۱ شهر و ۱۰۰روستا، ۱۱ گزارش تولیدی، همچنین آخرین اطلاعیه های مربوط به ستاد انتخابات کشور و اخبار مرتبط با نحوه اخذ آراء در بخش های فوق العاده خبراز محل استانداری و استودیوی کوثرصداوسیما به اطلاع مردم استان رسید.
معاونت فضای مجازی هم با تولید و انتشار محتوا با محوریت دعوت مردم به مشارکت در انتخابات، تولید اینفوگرافیک در خصوص میزان مشارکت بالاتر از میانگین مردم استان زنجان طی ادوار انتخاباتی، تولید عکس نوشت از حضور مردم در شعب اخذ رای، برگزاری پویش دعوت و درخواست از مردم برای ارسال عکس از زمان رای دادن و تعیین ۴۵ جایزه، دریافت تولیدات مردمی و انتشار آن در شبکه اشراق و سکوهای فضای مجازی همراه مخاطبان در فضای سایبری بود.
صداوسیمای استان با بسیج تمامی امکانات و نیروهای خود تلاش کرد تا بتواند گوشه ای از حماسه باشکوه مردم ولایتمدار استان زنجان را به تصویر بکشد که امید است توانسته باشد به وظیفه خطیر خود عمل کرده و سهمی در خلق این حماسه باشکوه داشته باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا