اخبار ویژه

منطقه گردشگری گاوازنگ از اهمیت فراوانی حوزه گردشگری دارد

منطقه گردشگری گاوازنگ از اهمیت فراوانی حوزه گردشگری دارد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،استاندار زنجان گفت: با توجه به اهمیت مساله و تعدد درخواستهایی که در خصوص سکونتگاه غیررسمی منطقه گاوازنگ به فرمانداری زنجان اعلام می‌شود در اسرع وقت و تا ۲ هفته آینده جلسه مقدماتی دیگری برگزار و این منطقه به صورت کارشناسانه بررسی خواهد شد.

محسن افشارچی در کارگروه زیربنایی استان با اشاره به اینکه برای منطقه گردشگری گاوازنگ باید هدف را در نظر گرفت، افزود: این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: یا در صورت جابجایی هم باید جلسه ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده اند، برگزار کنیم و در کارگروه های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع منطقه گرشگری گاوازنگ و مسوولیت تصمیم گیری ها در کارگروه زیربنایی انجام می گیرد، گفت: در این خصوص ۲ رویکرد وجود دارد که اینکه در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات است.

مسعود بیات منش با بیان اینکه ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند، افزود: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی گری سازمان همیاری شهرداری ها به برخی پلاک ها زمین مسکونی واگذار کردند.

وی با بیان اینکه این اداره کل پیگیر این موضوع بوده به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود، اظهار داشت: منتظر هستیم این پرونده بصورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا مباحث شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم.

این مسوول با اشاره به اینکه بحث منطقه سکونتگاه غیر رسمی گاوارنگ مطرح است و در خواست می شود که مشخص شود که آیا تثبیت خواهد شد یا خیر در صورتی که رویکردهای قبلی مبنی بر جابجایی آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحثی وجود دارد و اینکه در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی با چه الگویی توسعه خواهد یافت خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد، تا شرکت های خدمات رسان بتوانند بحث زیرساخت ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا