سیاسی و اجتماعی

باید اهالی منطقه گاوازنگ در آرامش باشند

باید اهالی منطقه گاوازنگ در آرامش باشند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسعود بیات منش در جلسه کار گروه امور زیر بنایی در محل استانداری زنجان، گفت: در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات بوده و در این میان موضوع منطقه گردشگری گاوازنگ و مسئولیت تصمیم گیری ها در کارگروه زیربنایی انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند و باید اهالی این منطقه در آرامش باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: گاوازنگ در حریم واقع شده و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود و منتظر هستیم این پرونده به صورت کامل به اداره راه و شهرسازی ارسال شود.

بیات منش تاکید کرد: باید هردو مقوله منطقه سکونت‌گاه غیررسمی گاوازنگ و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ به طور همزمان پرداخته و پیش رود.

وی بیان داشت: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی، بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شده و با مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی پلاک‌ها، زمین مسکونی واگذار کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی سوالی که مطرح خواهد شد این است که با چه الگویی توسعه خواهد یافت و در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای ارایه خدمات توسط شرکت‌های خدمات رسان به منطقه و ساکنین آن طراحی کرد.

در ادامه این جلسه، استاندار زنجان، گفت: باید برای منطقه گردشگری گاوازنگ هدفی در نظر گرفته شود چرا که این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری بسیار اهمیت دارد.

محسن افشارچی تصریح کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر قرار گرفته و ساکنین هم الزامات لازم را رعایت کنند.

وی افزود: در کارگروه‌های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح‌های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه خواهد شد.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع منطقه گاوازنگ درخواست‌هایی که در خصوص سکونتگاه غیررسمی منطقه گاوازنگ به فرمانداری زنجان اعلام می‌شود، طی دو هفته آینده، جلسه مقدماتی دیگری برگزار شده و این منطقه به صورت خیلی کارشناسانه بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا