علم و فناوری

افتتاح چهار پارک علم و فناوری علوم پایه در زنجان

افتتاح چهار پارک علم و فناوری علوم پایه در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: برای ایجاد چهار پارک شهری قریب به ۱۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

محسن قربانی در آئین افتتاح چهار پارک جدید به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان تحت مدیریت شهرداری بوده و سرانه فضای سبز هر شهروند زنجانی ۱۵.۴ مترمربع است که نسبت به استاندارد کشوری مناسب است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ هکتار به فضای سبز زنجان اضافه شده است، افزود: چهار پارک علم و فناوری علوم پایه به مساحت چهار هکتار، پارک خیابان رُز کوی فرهنگ به مساحت ۱۷ هزار مترمربع، پارک مصباح در کوی الهیه به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع و پارک نیکان پونک به مساحت هفت هزار و ۵۴۰ مترمربع برای استفاده عموم مردم، امروز همزمان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان به خشکسالی و آب و هوای شهر زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: ویژگی پارک‌های جدیدالاحداث این است که به سمت خشک منظری و کاهش چمن‌کاری می‌رود و در نهضت درختکاری که دو سال است شروع شده است، سال گذشته ۱۵۰ هزار اصله نهال در شهر غرس شد و سال آینده نیز ۲۰۰ اصله درخت به فضای سبز اضافه می‌شود.

قربانی با بیان اینکه با اضافه شدن فضاهای سبز جدید از مدیریت پارک‌ها موجود نیز غافل نشده‌ایم، تاکید کرد: بر اساس هدف‌گذاری، سرانه فضای سبز شهر زنجان طی سه سال آینده به به ۲۰ مترمربع خواهد رسید.

وی از اجرای کمربند سبز شهری خبر داد و تصریح کرد: دو برنامه در دست اقدام در سازمان سیما منظر شهرداری داریم که برنامه اول افزایش سرانه فضای سبز به میزان ۲۰ مترمربع و دیگری ایجاد کمربند سبز شهری است که این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری نیز قرار دارد و برای جلوگیری از پیشروی شهر اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان مقدار آب مصرفی جهت آبیاری فضای سبز سطح شهر را دو میلیون و ۸۳۶ هزار متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: ۹۵ درصد میزان آب مصرفی خام از طریق ۲۶ چاه ملکی و استیجاری و پنج درصد از محل آب شرب تأمین می‌شود.

قربانی به طرح بهسازی پارک‌های موجود سطح شهر اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه آبرسانی و آبیاری پارک‌ها به سیستم آبیاری تحت فشار از مهم‌ترین اقدامات سازمان است.

وی با اشاره به خود کفایی در تولید گل‌های فصلی زینتی، افزود: در مرکز تحقیق و تولید نهاده‌های گیاهی بالغ بر ۲۰۰ هزار جعبه گل تولید می‌شود و سطوح گلکاری سطح شهر نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا