سیاسی و اجتماعی

 افتتاح انجمن نجوم کانون زنجان همزمان با روز ملی فناوری فضایی

 افتتاح انجمن نجوم کانون زنجان همزمان با روز ملی فناوری فضایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ ویژه‌برنامه روز ملی فناوری فضایی با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمع محدودی از مسوولان و اعضای ارشد، ۱۴بهمن ماه در مرکزعلوم ونجوم کانون زنجان برگزار شد.

دراین برنامه ابتدا با معرفی شهید دکتر مجید شهریاری به عنوان یکی از شهدای شاخص حوزه علم و دانش هسته‌ای به تاثیر فرهنگ شهید و شهادت و الگو پذیری از اخلاق حسنه، پشتکار و ایمان شهدای سرزمین‌مان برای نوجوانان اشاره شد.

سپس سرپرست محترم کانون استان شیرین دارایی ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاحیه انجمن نجوم را اتفاقی مبارک در این ایام نام بردند.

وی در بین صحبت‌های خود گفت: اگرچه فعالیت‌های علمی و نجومی و مشارکت و حضور نوجوانان علاقمند و مستعد در فعالیت‌های نجومی از مدت‌ها قبل در مرکز شاخص بوده، اما با تدوین آیین‌نامه‌ی جدید و در پیش گرفتن رویکردهای تازه، قطعا برنامه‌های اجرایی آینده تاثیرگزارتر خواهد بود.

در ادامه دکتر لیدا اکبری، مربی نجوم مرکز در خصوص پیشرفت‌های ایران در حوزه فضایی و معرفی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی و راهبردی و ماموریت‌های هر کدام از آنها و سال پرتابشان به فضا، اطلاعاتی به جمع حاضر ارائه دادند و اشاره کردند روز ملی فناوری فضایی روزی است که ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست، پس از آن در کشور عزیزمان هرساله به مناسبت سالگرد پرتاب این ماهواره برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

در ادامه و در راستای افتتاحیه انجمن نجوم کانون زنجان، طلعت آقاجانلو مسوول مرکز علوم و نجوم درسخنرانی خود ضمن تبریک ایام دهه فجر، اهداف و چشم‌انداز انجمن نجوم را تبیین و به تشریح اجمالی مفاد و اهداف آیین‌نامه انجمن نجوم پرداخت و در انتها یکی از اعضای ارشد مرکز در زمینه منظومه‌های فرا خورشید ارایه مقاله نمود.

رونمایی از طرح اولیه‌ی نخستین ساعت آفتابی دیواری استان در مکان مرکز علوم و نجوم با نصب ماکت اولیه جهت انجام کالیبراسیون و بازدید از پلانتاریوم از دیگر برنامه‌های این روز بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا