فرهنگ و هنر

برگزاری کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت دهه فجر

برگزاری کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران  از برگزاری و راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت چهل‌‌وسومین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: نخستین مقصد این کاروان دارالقرآن شهر زنجان با برنامه‌های متنوع خواهد بود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی  ضمن اشاره به راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب در استان همزمان با سایر نقاط کشور، اظهار کرد: این کاروان از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه ویژه برنامه‌های خود را در استان زنجان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای چهار برنامه در چهار بقعه استان زنجان توسط کاروان قرآنی انقلاب و به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اساتید و چهره‌های ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله “احمد ابوالقاسمی، مهدی عادلی، مهدی کرمی و سید حمیدرضا مقدسی در این کاروان حضور دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه روز پانزدهم بهمن ماه، دارلقرآن کریم شهر زنجان میزبان محفل بزرگ قرآنی خواهد بود و از این کاروان استقبال می‌کند، اضافه کرد: پس از آن و در شانزدهم بهمن ماه کاروان قرآنی انقلاب عازم شهرستان خدابنده شده و در امام‌زاده سید ابراهیم(ع) سجاس و بقعه قیدار نبی (ع) به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی مسجد جامع شناط ابهر را مقصد نهایی کاروان قرآنی انقلاب در استان زنجان اعلام کرد و افزود: این ویژه برنامه‌ها از شبکه‌های سراسری قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه اجرای تواشیح توسط برترین گروه تواشیح سال جاری و هنرنمایی های گروه سرود و مدیحه سرایی از جمله برنامه‌های جنبی محافل بزرگ قرآنی و کاروان قرآنی انقلاب در استان زنجان است، ادامه داد:

این برنامه‌ها با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، دارلقرآن الکریم زنجان، حسینیه اعظم زنجان و اتحادیه موسسات قرآنی استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی همزمان با ایام‌الله دهه فجر توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد و گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط مبلغین در بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
این مسئول به میزبانی جشن‌های انقلاب در بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد شاخص استان زنجان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اشاره کرد و یادآور شد:
این جشن‌های مردمی در۱۰ بقعه و امامزاده و ۴۰ مسجد شاخص برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا